Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKiracı, Hakan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:21Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpVM01qazFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7734
dc.description.abstractBu çalışmada; paylaşım, ürün paylaşımı ve ortak tüketim davranışı açıklanmaya çalışılmaktadır. Bu amaçla, İnternet tabanlı teknolojilerin gelişimiyle hız kazanan paylaşım ekonomisinin tüketiciler ve işletmecilerin dünyasında yarattığı değişimler incelenmekte ve paylaşım modelleri, paylaşım konusunda yapılan sınıflandırmalar ve ampirik çalışmaların bulguları derlenmektedir. Paylaşım konusunda yapılan temel çalışmaların model ve sınıflandırmaları ve ampirik çalışmaların bulguları esas alınarak, tüketicileri paylaşım davranışına iten ve tüketicilerin paylaşımdan kaçınmasına neden olan etkenler gözler önüne serilmektedir. Ayrıca, başarıyla uygulanan girişimlerden örnekler sunularak; paylaşım ekonomisinin paydaşları olan işletmeler, tüketiciler ve kamu kuruluşlarına çeşitli öneriler getirilmektediren_US
dc.description.abstractIn this study, it was studied that sharing, product sharing and collaborative consumption behavior. In this aim, it was examined that sharing economy which it was accelerated by helping development of Internet-based technologies; effects of this economy on cluster of consumers and businesses; theorical sharing models; classifications related to sharing and findings of previous studies. By being based on models and classifications of fundamental and original studies, it was compiled that impediments, drivers and motives of consumers’ sharing behavior. However, it was presented the enterprises examples practiced in success and offered some proposals related to businesses, consumers and of course public authority, of courseen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleTatlıyı Yemek mi Yoksa Paylaşmak mı Tatlı? Paylaşım ve Ortak Tüketim Davranışı Üzerine Kuramsal Bir İncelemeen_US
dc.item-title.alternativeWhich is more Pleasant: Eating or Sharing the Dessert - A Theoretical Research on Sharing and Collaborative Consumption Behavioren_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi Fethiye İşletme Fakültesi Fethiye, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage194en_US
dc.identifier.endpage220en_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster