• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Beyin temelli öğrenmenin farklı öğrenme stillerindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.355Mb)

Tarih

2010

Yazar

Duman, Bilal

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı Beyin temelli öğrenmenin (BTÖ) farklı öğrenme stillerindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümü öğrencileri (N=68) oluşturmaktadır. Araştırma öntest-sontest deneme modelli bir çalışma olarak desenlenmiştir. Veriler akademik başarı testi, Kolb’ün öğrenme stil envanteri ve kişisel bilgi formuyla toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, deney grubunda uygulanan BTÖ yaklaşımın öğrencilerin akademik başarılarını arttırmada kontrol grubunda uygulanan geleneksel yaklaşım metodundan daha etkili olduğunu göstermiştir. Ancak deney grubu içerisinde BTÖ’ye dayalı olarak işlenen derslerde farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin akademik başarıları arasında anlamlı bir farklılaşma saptanmamıştır.
 
The purpose of the present study is to investigate the effects of Brain-based learning (BBL) on the academic achievement of students with different learning styles. The study group consists of students from the department of Social Sciences Teacher Education in the Faculty of Education at Mugla University (N=68). In the study, a pre-test-post-test experimental design was used. Data were collected by using academic achievement tests and the Kolb& #8217; s Experiential Learning Style questionnaire. The findings of the study revealed that the BBL approach used in the experimental group was more effective in increasing student achievement than the traditional approach used in the control group. However, no significant diff erence was observed among the achievement levels of the experimental group students with different learning styles.
 

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri

Cilt

10

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFek9UVXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7738

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.