• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ve Öğretmen Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişki

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full Text (440.5Kb)

Tarih

2015

Yazar

Ekinci, Necla

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını (derinlemesine, yüzeysel ve stratejik) tercih etme düzeyleri ile öğretmen özyeterlik inançlarının düzeyi arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Betimsel bir çalışma olan araştırmanın verileri Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 272 son sınıf öğrencisine Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği ve Öğretmen Özyeterlik Ölçeğinin uygulanmasıyla elde edilmiştir. Araştırmanın temel bulguları şunlardır: (1) Öğretmen adaylarının derinlemesine öğrenme yaklaşımı yönelimleri ile öğretmen özyeterlik inançlarının düzeyleri arasında orta düzeyde olumlu bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. (2) Stratejik öğrenme yaklaşımı ile özyeterlik inançlarının düzeyi arasında düşük bir ilişki bulunurken, (3) yüzeysel öğrenme yaklaşımı yönelimi ile özyeterlik inançlarının düzeyi arasında herhangi bir ilişki bulunmamaktadır. Bu bulgulardan hareketle, daha nitelikli öğretmen yetiştirme için öğretmen yetiştiren kurumların derinlemesine öğrenmeyi özendirici öğretim ortamlarını oluşturacak politika ve uygulamalara yönelerek öğretmenlerin özyeterliklerini artırmaya çalışmaları önerilmiştir.
 
The purpose of the study is to identify the relationships between the approaches to learning (deep, surface and strategic) and teacher self-efficacy beliefs of candidate teachers. The data of this descriptive study have been gathered through the administration of two scales (namely Inventory for Approaches to Learning and Teacher Self-efficacy Beliefs Inventory) to 272 candidate teachers studying at Muğla Sıtkı Koç man University. Main findings of the study are: (1) There is a significant positive correlation between deep learning approach orientation and teacher self-efficacy beliefs of candidate teachers. (2) Low correlation has been revealed between strategic learning approach preferences and teacher self-efficacy beliefs of candidate teachers. (3) No significant correlation has been found between learning approach orientation and teacher self-efficacy beliefs of candidate teachers. Within the frame of these results, as deep learning approach leads to more qualified educational outcomes, teacher training institutions are recommended to adopt policies and practices assuring the use of deep learning approach in order to develop higher self-afficacy beliefs of pre-service teachers.
 

Kaynak

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

30

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpNMU9USXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7739

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.