Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Şendil
dc.contributor.authorÇelik, Cüneyd
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:23Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.issn2149-4894
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5578/jss.66997
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWprME1ETTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7740
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı gelecekte fen bilimleri dersini yürütecek, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının sahip olduğu öğretme-öğrenme anlayışlarını incelemektir. Tarama yöntemiyle yürütülen bu çalışma, 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı güz dönemi 4. sınıfta öğrenim gören 71 Fen bilgisi ve 70 Sınıf öğretmen adayı olmak üzere toplam 141 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, “Öğretme-Öğrenme Anlayışları Ölçeği” kullanılmıştır. Cinsiyet açısından kadın öğretmen adaylarının, erkek öğretmen adaylarına göre; program türü açısından da Sınıf öğretmen adaylarının, Fen bilgisi öğretmen adaylarına göre daha fazla yapılandırmacı anlayışa sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the teaching-learning conceptions of pre-service teachers who are studying in the science teaching and classroom teaching departments and also who will carry out science courses in the future. The current study employing survey model was conducted on a total of 141 fourth year pre-service teachers (71 are pre-service science teachers and 70 are pre-service classroom teachers) in the fall term of 2015-2016 academic year. “Teaching-Learning Conception Scale” was used as a data collection tool. İt was concluded that the female pre-service teachers have higher level conception of constructivist approach than the male students and the pre-service classroom teachers have higher level conception of constructivist approach than the pre-service science teachers.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeInvestigation of Science and Classroom Teachers’ Teaching-Learning Understandingsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.5578/jss.66997
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage327en_US
dc.identifier.endpage339en_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster