Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇam, Aylin
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:38Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpRek1UazFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7791
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının asit-baz konusundaki kavramsal anlamalarını örnek olaylarla geliştirmektir. Ayrıca, çalışmada öğretmen adaylarının örnek olaylara verdikleri cevaplar üzerinden değerlendirme yapılmıştır. Bu çalışma nitel bir çalışmadır. Öğretmen adaylarına asit-baz konusu ile ilgili örnek olaylar sunulmuş ve onlardan cevaplarını belirtmeleri istenmiştir. Çalışma 72 birinci sınıf Fen Bilgisi Öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir ve altı hafta sürmüştür. Öğretmen adaylarının kavramsal anlamalarında meydana gelen gelişim onların örnek olaylara verdikleri cevaplarla belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının örnek olaylara verdikleri cevapların haftalar geçtikçe bilimsel anlamda geliştiği, derslere daha aktif olarak katıldıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarına dersi nasıl anlatılmasını istedikleri sorulduğunda pek çoğu örnek olay yöntemini sevdiğini belirtmiş, sebebi olarak da öğrendikleri somut kimya konularının günlük hayattaki karşılıklarını görmenin heyecanlı olduğunu belirtmişlerdir. Sonuç olarak, örnek olay yöntemi öğretmen adaylarının asit-baz konusunun kavramsal gözlemlenmiştir. Bu sonuçlarla, Fen Bilgisi Öğretmenliği programlarında okutulan Genel Kimya derslerinde bu yöntemin uygulanabileceği önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop preservice science teachers' conceptual understanding of acid-base concepts by using case stories. Besides, preservice teachers' conceptual understanding was evaluated by their responses to these case stories. This study is a qualitative study. Pre-service teachers were presented with case stories related to acid-base concepts and they were required to mention their answers to these problems. This study was implemented with 72 freshman preservice science teachers and took six weeks. The development understanding was determined by their responses on case stories. At the end, pre-service teachers' responses related to case stories were developed in a scientific way, they were become active in class over the weekend. While pre-service teachers were asked how they would like to instruct; most of them stated that they like case stories, as a reason they stated that it is exciting for me to see concrete chemistry concepts became the part of the daily life. As a result, it was observed that case stories were effective understanding on acid-base concepts. According to the result, it is suggested that General Chemistry course taught in science teacher education programs, this method should be used.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖrnek Olayların Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Asit-Baz Konusunu Kavramsal Anlamasına Etkisien_US
dc.item-title.alternativeThe effect of the Case Stories on Pre-service Science Teachers' Understanding of Acid-Base Conceptsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempYrd. Doç. Dr. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Eğitimien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster