• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmenlerin Mesleki Profesyonellikleri ile Saygınlıklarını Yitirme Kaygıları Arasındaki İlişki

Tarih

2017

Yazar

Hoşgörür, Tuğba

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri ile saygınlıklarını yitirme kaygıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde desenlenen araştırmanın örneklemini, Muğla ilinde bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan ve oransız küme örneklemesi yöntemi ile seçilen 530 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri Öğretmenlerin Mesleki Profesyonelliği Ölçeği ve Saygınlığını Yitirme Kaygısı Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi, ANOVA ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri yüksektir ve en çok mesleki duyarlılık boyutunda profesyonellik sergilemektedirler. Öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri, cinsiyet, okul türü ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklar göstermiştir. Öğretmenlerin saygınlıklarını yitirme kaygıları ise orta düzeyin üzerindedir. Saygınlığını yitirme kaygıları, okul türüne göre anlamlı düzeyde farklılaşmakta, ancak cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklar göstermemektedir. Öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri ile ilgili boyutların tümü birlikte, öğretmenlerin saygınlıklarını yitirme kaygıları ile düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki vermektedir. Mesleki profesyonelliğin kişisel gelişim ve duygusal emek boyutlarının, öğretmenlerin saygınlıklarını yitirme kaygılarının anlamlı yordayıcıları olduğu görülmüştür.
 
The purpose of this study is to identify the correlation between occupational professionalism of teachers and their fear of loss of dignity. The sample for the study designed in accordance with the relational survey model is composed of 530 teachers who worked at primary schools, secondary schools and high schools in Muğla province, Turkey, and were selected through the disproportionate cluster sampling technique. The research data was gathered with the Occupational Professionalism of Teachers Scale and the Loss of Face Scale. Descriptive statistics, t-test, ANOVA and multiple regression analysis were used for analyzing the data. The data obtained shows that teachers have a high level of occupational professionalism and that they are the most professional in terms of occupational sensitivity. Occupational professionalism of teachers varies significantly by gender, type of school and seniority. On the other hand, teachers have an above-average fear of loss of dignity. Their fear of loss of dignity varies significantly by the type of school, yet shows no significant variation for gender or occupational seniority. All aspects of teachers' occupational professionalism and their fear of loss of dignity show a low and significant correlation. It was seen that personal development and emotional labor aspects of occupational professionalism are significant precursors for teachers' fear of loss of dignity.
 

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi

Cilt

23

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpRek5EQTFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7811

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.