• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerilerinin sosyal yetkinliğe etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full Text (535.0Kb)

Tarih

2013

Yazar

Erözkan, Atılgan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, sosyal yetkinlik, iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerileri arasındaki ilişkilerin ve iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerilerinin sosyal yetkinliği yordamaki rolünün ortaya konmasıdır. Bu çalışma, lise öğrencilerinin sosyal yetkinlik algılarının, iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerileri ile olan ilişkisini incelemeye yönelik nicel ve ilişkisel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla il merkezindeki farklı liselerde öğrenim gören 494 ergen (226 kız; 268 erkek) oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği Ergen Formu, İletişim Becerileri Envanteri ve Kişilerarası Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Sosyal yetkinlik, iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerileri arasındaki ilişkileri belirlemek için Pearson momentler çarpımı korelasyon analizi; sosyal yetkinliği yordayan değişkenler için adımsal çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, sosyal yetkinlik ile iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerileri arasında anlamlı ilişkilerin olduğunu ve iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerilerinin sosyal yetkinliğin önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir.
 
The purpose of this study was to examine communication skills, interpersonal problem solving skills, and social self-efficacy perception of adolescents and the predictive role of communication skills and interpersonal problem solving skills on social self-efficacy. This study is a quantitative and relational study aimed at examining the relationships among communication skills, interpersonal problem solving skills, and social self-efficacy. The study group was comprised of 494 (226 females; 268 males) randomly selected high school students studying in different high schools in Mugla, Turkey. The data were collected using the Communication Skills Inventory, Interpersonal Problem Solving Inventory, and Social Self-Efficacy Expectation Scale for Adolescents. Pearson Product-Moment Correlation analysis was employed to search for relationships among communication skills, interpersonal problem solving skills, and social self-efficacy; multiple hierarchical regression analysis was also used for explaining social self-efficacy. The findings showed that the communication skills and interpersonal problem solving skills were found to be significantly correlated to social self-efficacy and communication skills and interpersonal problem solving skills important predictors of social self-efficacy.
 

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri

Cilt

13

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRRMU5UTXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7817

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [47]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.