• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Birleştirilmiş Sınıflı Köy İlköğretim Okullarında Öğretmen ve Öğretim Gerçeği

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (340.9Kb)

Tarih

2008

Yazar

Bilir, Aynur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın temel amacı birleştirilmiş sınıflı köy ilköğretim okullarındaki öğretim ve öğretmen gerçeğini incelemektir. Birleştirilmiş sınıflar, dünyadaki pek çok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin okullarında yaygın olarak uygulanan bir modeldir. Pek çok kırsal alan eğitimcileri için, birleştirilmiş sınıflarda öğretim, bir bölgedeki ekonomik ve coğrafi şartların gerektirdiği bir zorlamadır. Öğretmen, öğrenci ve derslik sayısının yetersizliğinden kaynaklanır. Birleştirilmiş sınıflarda öğrenme ve öğretmenin durum ve koşulları onun başarısını etkilemektedir. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim stratejilerinin başarısı, bireysel ve grup temelli öğrenmeye verilecek desteğe ve yeterli öğrenme materyallerinin sunulmasına bağlı olduğunu ortaya koymuştur. Birleştirilmiş sınıflar normal sınıflardan farklı olduğu için öğretmen eğitiminde bu konunun uygulamayla bağlantılı olarak ele alınıp işlenmesi gerekir. Birleştirilmiş sınıfları bulunan okullardaki öğretmenlerin destek hizmetler ve donanım bakımından daha fazla desteklenmelidir. Çalışmada öğretmen yetiştiren kurumlar, Milli Eğitim Bakanlığı karar örgütleri ve ailelerin birleştirilmiş sınıflı okul konusunda daha fazla işbirliği ve önlem almaları gerektiği ortaya çıkmıştır.
 
The aim of this study is to shed into light to instruction and teaching skills of teacher in multigraded educational setting in Turkey. Multigraded classes are very common in various countries whether they are developed or underdeveloped. The hard geographical conditions and less densely populated areas bring about the multigraded educational settings as a problem. It results from the lack of teacher, student and classroom. The physical conditions and facilitations of a school with the multigraded schools affect the level of instruction deeply. The success of teaching strategies depends on the support of individualized education programs and collabarative learning settings in these classes. The teacher education programs should take into consideration for training of the teacher canditates in the lines of the realities of multigareded schools as the instruction in multigraded classe differ from normal classroom settings. The facilitations and technical support should be provided with these schools much more than the normal schools. The study proves that Ministry of National Education, Teacher Training institutions and families of the students who are in the multigraded class should collobarate extensively.
 

Kaynak

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi

Cilt

41

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/T1RBMU1EZzQ
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7854

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.