Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülmez, Mustafa
dc.contributor.authorTürker, Gülay Özaltın
dc.date.accessioned2020-11-20T17:33:00Z
dc.date.available2020-11-20T17:33:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1304-7590
dc.identifier.issn2548-0871
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRrME5EZzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7855
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, ağızdan ağıza iletişimin (AAİ) tüketici odaklı marka değeri üzerine etkisinin ölçülmesidir. Bu amaçla Muğla İline seyahat işletmeleri aracılığıyla tatil amacıyla gelen Alman, Rus ve İngiliz turistler üzerine bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. 1500 katılımcıya uygulanan anket çalışmasının verileri faktör analizine tabii tutulduktan sonra AAİ'nin marka değeri üzerindeki etkisi kanonik korelasyon analizi ile incelenmiştir. Çalışma, örneklem büyüklüğü, AAİ ve marka değeri kavramlarını birlikte ele alması ve turizm literatüründe kanonik korelasyon analizinin bir uygulaması olması açısından önem taşımaktadır. Araştırma sonucunda AAİ'nin %19'unun marka değeri tarafından açıklandığı, marka değerinin ise %23'ünün AAİ tarafından açıklandığı tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractMain purpose of this study is to measure the effect of WOM on consumer based brand equity. For this purpose, results of the questionnaire, applied on German, Russian and English tourists who came to Muğla for holiday purpose through the travel agencies, are given. The survey data which is applied to 1500 participants were examined by canonical correlation analysis after factor analysis. The importance of this study has 3 tenets; its sample size, its approach to co-analyze WOM and brand value conceps and its canonic correlation analysis implementation in tourism literature. This research puts forward that, 19 % of the WOM is explained by brand value, while 23 % of the brand value is explained by WOMen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleAğızdan Ağıza İletişim ile Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulamaen_US
dc.item-title.alternativeThe Analysıs of the Relationship between Word of Mouth Communication and Customer Based Brand Equıiy an Applicatıon on the Customers of Tour Operators and Travel Agenciesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempAkdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Antalya, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Ortaca Meslek Yüksekokulu, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage64en_US
dc.identifier.endpage81en_US
dc.relation.journalSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster