• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zihinsel Yetersizliğe Sahip Öğrenciler İçin Fen Eğitimi

Tarih

2017

Yazar

Mete, Pelin
Çapraz, Cüneyt
Yıldırım, Ali

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu derleme çalışmasında zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere yönelik olarak gerçekleştirilmiş olan fen eğitiminin durumu incelenmiştir. Temel olarak zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin yeterli fen eğitimi almadığı ve bu öğrencilere yönelik olarak fen konu ve kavramlarının öğretimi ile ilgili çok az çalışmanın olduğu yapılan alan yazın incelemesinden ortaya çıkmaktadır. Çalışma ile ayrıca bu alandaki eksikliklere ve sorunlara vurgu yapılarak alanda çalışacak araştırmacılarda farkındalık oluşturmak istenmektedir. Genelde yetersizliği bulunan öğrenciler özelde ise zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin eğitimi için geliştirilecek uygun materyal, öğretim yöntem ve teknikler ile birlikte seviyelerine uygun düzeyde fen eğitimi alabilecekleri fikri savunulmuştur. Bu alanda yapılacak atılımlarla birlikte zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin öğrenme potansiyellerinin en üst düzeye çıkarılıp, onlar için söz konusu olan engellerin ortadan kaldırılacağı düşünülmektedir
 
This study attempts to reviewed the situation of science education being given for students with intellectual disability. Basically the review of the body of literature has showed that students with intellectual disability have not get adequate science education and there have been only few studies about the teaching of science subjects for those students. Besides, it has been desired to raise the awareness of researchers to study in this field by underlining the deficiencies and challenges in this field with this study. It has been argued that in general the students with disabilities and specifically the students with intellectual disability can get science education at appropriate level with the suitable material, teaching methods and techniques to be developed for the education of those students. It has been thought that the learning potential of the students with intellectual disability will be maximized and the obstacles in question will be eliminated
 

Kaynak

Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Cilt

21

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpNeU5qQTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7856

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.