Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnce, Mustafa Levent
dc.contributor.authorHünük, Deniz
dc.contributor.authorMüftüler, Mine
dc.date.accessioned2020-11-20T17:33:01Z
dc.date.available2020-11-20T17:33:01Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-4387
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZNU5UVTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7858
dc.description.abstractBu derlemenin amacı, sağlık için fiziksel aktivite davranışı geliştirmede etkili öğretim stratejilerini araştırma bulgularına dayalı olarak tartışmaktır. Fiziksel aktivite davranışı geliştirmeyi amaçlayan eğitim ortamlarında başarıyı düşüren en önemli güncel sorunlar eğitimin (a) bireysel ihtiyaçlara özgü olmaması, (b) serbest zaman fiziksel aktivite katılımını desteklememesi ve (c) bireyin özellikleri, sosyal çevre, fiziksel çevre ve ilgili politikalar arasında uyum gözetilerek hazırlanmamasıdır. Araştırmalar, bu sorunları gidermede transteorik (trans-theoretical), bağlamlararası (trans-contextual) ve sosyo-ekolojik (social-ecologic) modellere dayalı öğretim stratejilerinin yararlı olacağını göstermektedir. Transteorik model, bireyin bulunduğu fiziksel aktivite basamağına göre kişiye özgü kullanılması uygun olan güdüleme ve öğretim stratejilerini sunmaktadır. Bağlamlararası model, serbest zaman fiziksel aktivite düzeyini artırmak için bireylere verilen fiziksel aktivite eğitiminin nasıl yapılandırılması gerektiğini açıklamaktadır. Sosyo-ekolojik model ise, verilen eğitimin bireyin özellikleri, yaşadığı sosyal çevre, fiziksel çevre ve ilgili politikalarla nasıl uyumlandırılabileceği ile ilgili olarak yol göstericidir. Araştırma bulgularına dayanarak, fiziksel aktivite davranışı geliştirme konusunda çalışan uzman ve eğitmenlerin, eğitim verdikleri bireylerin ihtiyaçlarını belirledikten sonra, eğitim amaçlarına uygun modeli/modelleri seçerek, eğitim ortamı hazırlamaları ve uygulamaları önerilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this literature review is examining the research based teaching strategies for health related p The most important reasons that limit the ef ectiveness of educational settings for physical activity behavior for the need of people, b) not being transferred to the real life- free time behaviors, and c) not being a of people, social environment, physical environment and related policies. Studies indicate that using teac trans-theoretical, trans-contextual and social-ecological models are ef ective in dealing with those problems presents the appropriate motivational and teaching strategies for people in dif erent stages of physical a contextual model explains how to construct physical activity education settings to improve leisure time physic Social-ecological model guide how to align needs of people, social environment, physical environment and developing physical activity behavior. Based on the research evidence, it is recommended that experts an activity behavior development should firstly identify the needs of people for physical activity and second model/models to meet the need of people, and lastly, design and implement the instruction accordingly.en_US
dc.item-language.isootheren_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.titleFiziksel aktivite davranışı geliştirmede etkili öğretim stratejileri: Problemi belirle,kanıta dayalı uygun modeli seç ve uygulaen_US
dc.item-title.alternativeEfective teaching strategies in developing physical activity behavior: Identify the problem, choose evidence-based appropriate model and applyen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempOrta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, Ankara, Türkiye; Pamukkale Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Denizli, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu, Rekreasyon Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage356en_US
dc.identifier.endpage365en_US
dc.relation.journalToplum ve Hekimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster