• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen Adaylarının Yabancı Dil Derslerinde İngilizce Konuşma Kaygıları ile İlgili Algıları

Thumbnail

View/Open

Tam metin / Full text (672.7Kb)

Date

2018

Author

Şener, Sabriye

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu makale öğretmen adaylarının yabancı dil konuşma kaygısı konusundaki algılarını araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın katılımcıları Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nin İngilizce Dil Eğitimi Bölümünün (ELT) 72 öğrencisi ve 3 öğretmen eğitmeninden oluşmaktadır. Çalışmada karma (mixed) araştırma deseni kullanılmıştır. Bu amaçla ilk olarak katılımcılara Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği (FLCAS) uygulandı. Daha sonra nitel veriler, ölçeği tamamlayan altı öğrenciden yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. En son olarak da, nitel veri toplamak için bölümden 3 öğretim üyesi ile görüşülmüştür. Nicel ve nitel verilerin analizleri, katılımcıların orta düzeyde yabancı dil kaygısı yaşadıklarını ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının kaygılarını, hata yapma korkusu, olumsuz değerlendirilme korkusu, hatalarını derhal düzeltme çabası, rekabetçi sınıf ortamı, resmi olmayan dil kullanımı gibi durumların etkilemiş olduğu belirlenmiştir.
 
This paper aims at exploring the perceptions of teacher trainees’ foreign language speaking anxiety. The participants of the study include 72 English Language Teaching Department (ELT) trainees, and 3 instructors of Muğla Sıtkı Koçman University. In the study a mixed design research methodology was employed. To this end, firstly the participants were administered the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS).Then the qualitative data were collected by means of semi-structured interviews from six students who completed the scale. Finally, three ELT department instructors were interviewed to gather qualitative data. The analyses of the data showed that participants had a moderate level of foreign language anxiety and anxiety provoking situations were found to be making mistakes, fear of negative evolution, immediate error correction, competitive classroom environment, formal language use, peer pressure that affects students' English language learning anxiety
 

Source

Trakya Eğitim Dergisi

Volume

8

Issue

2

URI

https://doi.org/10.24315/trkefd.303860
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBNU56VXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7862

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [29]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.