Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞener, Sabriye
dc.date.accessioned2020-11-20T17:33:02Z
dc.date.available2020-11-20T17:33:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/trkefd.303860
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBNU56VXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7862
dc.description.abstractBu makale öğretmen adaylarının yabancı dil konuşma kaygısı konusundaki algılarını araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın katılımcıları Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nin İngilizce Dil Eğitimi Bölümünün (ELT) 72 öğrencisi ve 3 öğretmen eğitmeninden oluşmaktadır. Çalışmada karma (mixed) araştırma deseni kullanılmıştır. Bu amaçla ilk olarak katılımcılara Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği (FLCAS) uygulandı. Daha sonra nitel veriler, ölçeği tamamlayan altı öğrenciden yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. En son olarak da, nitel veri toplamak için bölümden 3 öğretim üyesi ile görüşülmüştür. Nicel ve nitel verilerin analizleri, katılımcıların orta düzeyde yabancı dil kaygısı yaşadıklarını ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının kaygılarını, hata yapma korkusu, olumsuz değerlendirilme korkusu, hatalarını derhal düzeltme çabası, rekabetçi sınıf ortamı, resmi olmayan dil kullanımı gibi durumların etkilemiş olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis paper aims at exploring the perceptions of teacher trainees’ foreign language speaking anxiety. The participants of the study include 72 English Language Teaching Department (ELT) trainees, and 3 instructors of Muğla Sıtkı Koçman University. In the study a mixed design research methodology was employed. To this end, firstly the participants were administered the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS).Then the qualitative data were collected by means of semi-structured interviews from six students who completed the scale. Finally, three ELT department instructors were interviewed to gather qualitative data. The analyses of the data showed that participants had a moderate level of foreign language anxiety and anxiety provoking situations were found to be making mistakes, fear of negative evolution, immediate error correction, competitive classroom environment, formal language use, peer pressure that affects students' English language learning anxietyen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Yabancı Dil Derslerinde İngilizce Konuşma Kaygıları ile İlgili Algılarıen_US
dc.item-title.alternativeTeacher Trainees’ Perceptions on English Language Speaking Anxiety in Foreign Language Classesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorŞener, Sabriye
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage178en_US
dc.identifier.endpage194en_US
dc.relation.journalTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster