• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Turizmde tüketici davranışları modelini oluşturan aşamalar arasındaki ilişki

Tarih

2011

Yazar

Şen, Şirvan Demir
Kozak, Metin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Çalışmanın temel amacı, tüketici davranışları modelini oluşturan aşamalar arasındaki ilişkiyi analiz etmektir. Tüketici satın alma sürecinde yer alan motivasyon faktörleri, itici ve çekici faktörler olarak dışsal değişkenleri oluştururken, bilgi arama, alternatiflerin değerlendirilmesi, satın alma (tatil deneyimi) ve satın alma sonrası davranışlar (eğilim) içsel değişkenleri temsil etmektedir. Muğla bölgesinde yapılan bu çalışmada konuyla ilgili yazın taraması yapılarak araştırma modeli oluşturulmuş ve soru formu geliştirilmiştir. Yüz yüze görüşme tekniği ile toplam 406 turistten veri elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS ve LISREL istatistik programları ile analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında dışsal ve içsel faktörlerin birbiriyle ilişkisi olduğu kadar, içsel faktörlerin de kendi aralarında önemli düzeyde ilişkili olduğu görülmüştür.
 
The main goal of the research is to analyze the relationship between the five stages of consumer behavior model. External factors are composed of pull and push factors while internal factors are composed of information search, evaluation of alternatives, purchasing (holiday experience) and post purchasing behaviors (likelihood). Through a literature review, a research model was formed and a survey form was developed. Discussion of results is based on the analysis of data obtained from 406 tourists by using a face-to-face interview method. Data were analyzed with SPSS and LISREL statistics programs. Study findings indicate a correlation between each factor affecting the phases of the tourism decision making process. Moreover, there is a positive correlation from one stage to another. The study also provides implications for both the theory and practice.
 

Kaynak

Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi

Cilt

22

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFNU1qTTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7922

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.