Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürker, Ali
dc.date.accessioned2020-11-20T17:33:56Z
dc.date.available2020-11-20T17:33:56Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1304-7590
dc.identifier.issn2548-0871
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpBM01qUTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7996
dc.description.abstractDuygusal zekâ; bireyin kendisinin ve başkalarının duygularını izleme ve bu duygular arasında ayrım yapabilme, bu bilgiyi düşünce ve eylemlerinde kullanabilme becerilerini içermektedir. Duygusal Beceri Değerlendirme Süreci (DBDS) olarak adlandırılan on üç farklı boyut duygusal zekâya bağlı olarak bireylerde bulunmaktadır. Profesyonel turist rehberliği gerek turistik hizmet sağlayıcılar ve gerekse turistlerle sürekli ilişkiler içerisinde bulunulması gereken bir meslektir. Bu nedenle duygusal becerileri yüksek turist rehberlerinin müşteri memnuniyetinin de yüksek olduğu varsayılmaktadır. Bu çalışma DBDS boyutlarının turist rehberlerinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nicel yöntem uygulanan araştırmada 326 turist rehberine DBDS ölçeği kısa formunun araştırmaya uyarlanarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda turist rehberlerinin duygusal beceri seviyelerinin müşteri memnuniyeti üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Müşteri memnuniyeti üzerinde en yüksek etkiye sahip duygusal beceri ise ,,iş ahlakı" olarak tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractEmotional Skill consists of capabilities like observing the emotions of own and others, discriminates in between them and using this information in thought and in actions. Thirteen different dimensions which calls as Emotional Skills Assessment Process (ESAP) has been somewhere based on emotional intelligence. Professional tourism guidance is a profession where continuous relations both between touristic service providers and also with tourists are needed. Because of this it is assumed that the tourist guide, good at emotional skills, is also good at customer satisfaction. This study implemented in order to measure the effect of ESAP dimensions on tourist guide" s customer satisfaction. In this quantitative research a short and adapted form of ESAP scale is applied to 326 tourist guides. As a result of research it is determined that the level of guide" s emotional skill is effective on customer satisfaction. Most effective emotional skill on customer satisfaction is determined as " work ethic" .en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleDuygusal Beceri Değerlendirme Sürecinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi: Turist Rehberleri Üzerine Bir Uygulamaen_US
dc.item-title.alternativeEffect of Emotional Skills Assessment Process on Customer Satisfaction: A Study on Tourist Guidesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Ortaca Meslek Yüksekokulu, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage6en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.relation.journalSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster