• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması

Tarih

2012

Yazar

Can, Şendil

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Fen Eğitiminde hedeflenen amaçlara ulaşmada, öğrencilerin laboratuar uygulamalarına ilişkin görüşlerinin bilinmesi önemlidir. Bu nedenle çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerini belirlemek ve bu düşüncelerine cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise öğrenimlerinde laboratuar uygulamalarını etkin bir şekilde alıp almama durumlarının etkisini araştırmaktır. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın örneklemini, 2010- 2011 Öğretim yılında Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. Sınıf olmak üzere toplam 321 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Nicel olarak toplanan veriler; bağımsız gruplar t testi, tekyönlü varyans analizi, frekans ve yüzde dağılım ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin, cinsiyete göre farklılık göstermediği; öğretim türü, sınıf düzeyi ve lisede aldıkları laboratuar uygulamaları açısından fark yarattığı bulunmuştur.
 
One of the most important factor differentiating natural sciences from other sciences is the importance attached to experiment and observation. The attitudes and behaviors of the people taught by experimenting, observing, researching and investigating will be highly different from the attitudes and behaviors of the people taught through classical methods (Taşkın Ekici, Ekici & Taşkın, 2002). It is accepted that laboratories have an important place in science teaching. Laboratory applications allow students to improve their scientific thinking and working skills and in this way make permanent and effective learning possible and impart the skills needed to plan new studies by making them recognize the importance of planned working (Altıparmak & Nakiboğlu, 2002; Soran & Ö zbaş, 1993; Şahin, Şahin & Ö zmen, 2000; Ceyhun & Karagö lge, 2000). Teaching performed by doing and experiencing in a laboratory enable students to be involved in the process with all their senses. Due to the obligation of making cause and effect interpretations, it helps students to develop their performative and intellectual skills. Hence, it can be described as permanent type of learning (Tezcan & Gü nay, 2003). It is of great importance to plan the laboratory classes in compliance with the purposes of the course to achieve the objectives of the course.
 

Kaynak

Journal of Turkish Science Education

Cilt

9

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRNM05qRXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8033

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.