• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marka Değerinin Hisse Senedi Getirisi Üzerine Etkisi: BİST'de Bir Araştırma

Tarih

2016

Yazar

Bayrakdaroğlu, Ali
Mirgen, Çağatay

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Günümüzde marka ve markalaşma kavramları giderek önem kazanmış, ürün ve hizmetlerin birer olmazsa olmazı halini almıştır. Bu durum marka değerinin hesaplanması gerekliliğini doğurmuştur. Modern işletmecilikte marka değerinin finansal bir performans ölçütü olarak kullanılmaya başlanması hisse senedi getirilerini etkileyip etkilemediği sorusunu gündeme getirmektedir. Bu çalışma, firmaların sahip oldukları marka değerlerinin hisse senedi getirilerinin üzerinde bir etkiye sahip olup olmadığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bunun için Brand Finance ve BİST'ten seçilen firmaların marka değeri ve hisse senedi getirileri dikkate alınarak panel regresyon analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak, marka değeri ile hisse senedi getirileri arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
 
Brands and branding have come into prominence nowadays and become a must of products and services. This situation lead the need for calculation of brand value. Evaluation of brand value as a financial performance criteria in modern business brings if brand value has an impact on share earning into question. This study aims at presenting whether the brand value of a company affects the share earnings. For this, panel regression was performed considering the brand values and share earnings of companies selected from Brand Finance and İstanbul Stock Exchange. As a result, it was reached that there is a significant and positive relationship between brand value and share earning.
 

Kaynak

İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi

Cilt

7

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpFek9EQXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8124

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.