• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü

Tarih

2015

Yazar

Turunç, Ömer
Avcı, Umut

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Hizmet sektörü işletmelerinin başarısında nitelikli insan kaynağına sahip olmak ve onları işletmede tutmak oldukça önem taşımaktadır. Turizm işletmeleri gibi işgücü devir hızının yüksek olduğu işletmelerde bu önem daha da artmaktadır. Çalışanların işten ayrılma niyeti (İAN) ve ortaya çıkacak işgücü devri üzerinde çok sayıda faktör olumlu veya olumsuz etki yapmaktadır. Bu faktörler içinde, algılanan örgütsel destek (AÖD), lider-üye etkileşimi (LÜE) ve iş stresi (İS) ön planda yer alır. Bu çerçevede bu çalışmada, konaklama sektöründe çalışanların işten ayrılma niyetinin azaltılmasında örgütsel destek ile lider-üye etkileşiminin etkilerini ortaya koymak ve bu ilişkide iş stresinin rolünü belirlemek amaçlanmıştır. 293 otel çalışanı üzerinde yapılan araştırmanın sonucunda, algılanan örgütsel desteğin ve lider-üye arasındaki olumlu etkileşimin çalışanların işten ayrılma niyetini azalttığı belirlenmiştir. İş stresinin ise, bu ilişkide aracılık rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır
 
In the success of service industry business, it is quite significant to have qualified human resource and keeping it in the enterprises. In the businesses like tourism enterprises whose speed of labour turnover is high, this importance increases more. A number of factors have both positive and negative effects on turnover intention of employees and the labour turnover that will occur. Among these factors, perceived organizational support, job stress and leader-member exchange quality come into prominence. In this context, it is aimed to put forward the effects of organizational support and leader-member exchange quality on decreasing the turnover intention of employees and determine the role of job stress in that relation with this study. As a result of the study conducted on 293 hotel staff, it is determined that perceived organizational support and positive interaction between leader and member reduce the turnover intention of employees. As for job stress, it is found out that it plays the mediating role in this relation
 

Kaynak

Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi

Cilt

12

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRrME5EZzNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8157

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.