• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İçsel Pazarlamanın İş Tatmini ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Rolü: Spor ve Fiziksel Etkinlik İşletmeleri Üzerine Ampirik Bir İnceleme

Tarih

2014

Yazar

Yıldız, Süleyman Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

İnsanların değişen yaşam tarzı, yükselen tüketici bilinci, sağlık ve fiziksel uygunluğa yönelik ilgisinden dolayı spor ve fiziksel etkinlik işletmelerinin hizmet sektörü içerisindeki pazar payı gün geçtikçe artmaktadır. Bu bağlamda, spor ve fiziksel etkinlik işletmelerinde içsel pazarlamanın iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki rolünün incelenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Foreman ve Money’in (1995) içsel pazarlama ölçeği, Chang ve Chang’ın (2007) iş tatmini ölçeği, Landau ve Hammer’in (1986) işten ayrılma niyeti ölçeği kullanılmıştır. Veriler, ticari olarak faaliyet gösteren fitness merkezlerinde görev yapan antrenörlerden (N=142) elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, içsel pazarlama ile iş tatmini arasında anlamlı ve pozitif bir ilişkinin varlığını; işten ayrılma niyeti ile içsel pazarlama ve iş tatmini arasında ise anlamlı ve negatif bir ilişkinin varlığını ortaya koymuştur. Ayrıca araştırma sonuçları iş tatmininin içsel pazarlama ve işten ayrılma niyeti arasında tam aracılık etkisi olduğunu da göstermiştir.
 
Market share of sport and physical activity organizations in the services sector has been steadily increasing because of changing consumer lifestyles and elevated levels of consumer awareness and interest in health and fitness. Therefore, the objective of this study was to investigate the role of internal marketing on employee job satisfaction and turnover intentionin the sport and physical activity organizations. Internal Marketing (Foreman and Money, 1995), job satisfaction (Chang and Chang, 2007) and turnover intention (Landau and Hammer, 1986) scales were used as data collection instruments. The data for the study were collected from fitness trainers (N=142) who were employed in commercial fitness centers. The study results demonstrate that there is a significant positive relationship between internal marketing and job satisfaction. The results also show that turnover intention is significantly influenced by internal marketing and job satisfaction. Furthermore, the effects of internal marketing on turnover intention were fully mediated by job satisfaction.
 

Kaynak

Ege Akademik Bakış

Cilt

14

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRnMk5UQTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8180

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.