• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Arduino-Assisted robotic and coding applications in science teaching: Pulsimeter activity in compliance with the 5E learning model

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (1.404Mb)

Tarih

2019

Yazar

Çakır, Nevin Kozcu
Güven, Gökhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of the current study is to design and develop an Arduino-assisted robotic and coding activity in compliance with the 5E learning model for middle school students to construct knowledge and realize learning in science teaching. The study was conducted on 6(th) grade students attending a private middle school in Turkey in the second term of the 2018 and 2019 school year. Application of the designed activity was carried out in the science laboratory with the participation of 10 students who were the members of the STEM club. The activity was designed to teach the concept of pulse addressed within the subject of circulatory system in the science curriculum in line with the 5E learning model. With this activity developed, systematic contraction and relaxation movements of the heart while working were modeled through robotics and coding. In addition, through this activity, it was intended to introduce the students to coding, to improve their attitudes towards technology, to develop their information processing skills and to help them to relate the concept of pulse to daily life. In this way, the students were provided with opportunities to experience Arduino-assisted robotic and coding applications and to integrate such applications into their daily life.

Kaynak

Science Activities

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/00368121.2019.1675574
https://hdl.handle.net/20.500.12809/820

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.