Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAdnan, Müge
dc.contributor.authorGezgin, Deniz Mertkan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:49:53Z
dc.date.available2020-11-20T17:49:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issn2458-8342
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpNMk9UWTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8332
dc.description.abstractMobil teknolojiler, günümüzde artık yaşamımızın bir parçası haline gelmiştir. Cep telefonları ve akıllı telefonların kullanımı hayatımızı her alanda kolaylaştırırken, bağımlılık veya huzursuzluk gibi bazı istenmeyen etkiler de ortaya çıkmaktadır. Son günlerde modern çağın fobisi olarak adlandırılan nomofobi, bireyin mobil cihazına erişemediğinde veya mobil cihaz üzerinde iletişim kuramadığında yaşadığı irrasyonel korku ve kaygı olarak tanımlanmaktadır. Bu kaygı, bireyin yaşamında günlük işlere yoğunlaşmasını olumsuz yönde etkiler. Cep telefonundan mahrum kalma korkusu olarak da ifade edilen nomofobi, akıllı telefonların yaygınlığının artmasına paralel olarak artış göstermiştir. Nomofobik davranışlar, günlük alışkanlıklarımızı değiştirebilmekte, özellikle öğrencilerin nomofobi yüzünden yaşadığı olumsuzluklar okul yaşantılarına ve akademik başarılarına da etki edebilmektedir. Bu çalışmanın da amacı, 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde bir devlet üniversitesinde farklı bölümlerde öğrenim gören 433 üniversite öğrencisi arasında nomofobinin yaygınlığını incelemektir. Tarama yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmanın analiz aşamasında betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, ölçekten alınan ortalama puan üzerinden öğrencilerin nomofobi düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu görülmektedir. Öğrencilerin cinsiyet, sınıf, cep telefonu kullanma süreleri ve akıllı telefon kullanma süreleri değişkenlerine göre nomofobi düzeyleri arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır.en_US
dc.description.abstractMobile technology is an integrated part of today's lifestyle. Despite providing several advantages, mobile phones may have a negative impact on our lives causing addiction, discomfort, anxiety or dependence. Considered a modern phobia, nomophobia is a term that describes the irrational fear or anxiety of being unable to access a mobile phone or being beyond mobile phone contact. This anxiety adversely affects individual's concentration on daily tasks. Briefly defined as being destitute of mobile access, the prevalence of nomophobia increases in parallel with the widespread use of smartphones due to their extensive features and capacity. Nomophobia behaviours may change our daily habits, and particularly students experiencing nomophobia may suffer from negativities in their academic achievement. This study aims at investigating the prevalence of nomophobia among 433 Turkish college students enrolled in a state university in the 2014-2015 academic year. Employing a survey method, data collected in the study were analysed using descriptive statistics, independent sample t-test and one-way analysis of variance. Findings indicate that nomophobia levels of the college students are above moderate level, based on average score. There is no significant difference as of gender, grade, duration of mobile phone and smartphone usage.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleModern Çağın Yeni Fobisi: Üniversite Öğrencileri Arasında Nomofobi Prevalansıen_US
dc.item-title.alternativeA Modern Phobia: Prevalence of Nomophobia among College Studentsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAdnan, Müge
dc.identifier.volume49en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage141en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster