Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞekerli, Eyüp Bayram
dc.contributor.authorAkçetin, Eyüp
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:03Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.issn2149-4894
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32709/akusosbil.407405
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZME56YzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8385
dc.description.abstractOne of the growth strategies for firms is to buy other firms. Growth either may be related to main business area of firm or different fields from different sectors. This study examines the acquisition strategy of Google Inc. which is an important company in the oligopolistic internet industry with a limited number of operators (Amazon, Google, Microsoft, Facebook, etc.). Between the years of 2001-2017, 177 acquisitions were examined in this research,. As a result of this review, it appears that Google Inc. has acquired firms that manufacture in different technological areas. However, those acquisitions increased ability of generating revenues from its core business. Consequently, among 177 acquisitions, constrained-related diversification model is most frequently observed strategy which is aimed to increase performance of main business.en_US
dc.description.abstractİşletmelerin büyüme stratejilerinden birisi de diğer işletmeleri satın almaktır. Büyüme, işletmenin esas faaliyet alanı ile ilgili olabilirken, farklı sektörlerden farklı faaliyet alanlarını da içerebilmektedir. Bu çalışmada sınırlı sayıda işletmenin (Amazon, Google, Microsoft, Facebook gibi.) oluşturduğu oligopol bir yapıya sahip internet sektöründe önemli bir şirket olan Google Inc.’nin satın alma stratejisi incelenmiştir. 2001 ve 2017 tarihleri arasında 177 adet satın alma işlemi incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda Google Inc.’nin farklı teknolojik alanlarda üretim yapan işletmeleri satın aldığı fakat bu satın almalar sonucunda esas faaliyet alanında elde ettiği gelirleri artıracak yeteneklere sahip olduğu görülmektedir. Sonuç olarak, seçilen Google örneğinde 177 satın alma arasında “kısıtlı ilişkili çeşitlendirme” modeli, temel işin performansını arttırmaya yönelik en sık gözlenen strateji olarak belirlenmiştir.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDiversification Strategy in Internet Industry: Google Inc. Exampleen_US
dc.item-title.alternativeİnternet Sektöründe Satın Alma Çeşitlendirme Stratejisi: Google Inc. Örneğien_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muhasebe ve Finansman Bölümü, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muhasebe ve Finansman Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.407405
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage271en_US
dc.identifier.endpage289en_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster