• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (194.9Kb)

Tarih

2011

Yazar

Can, Şendil

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Tarama modelinde yürütülen bu betimsel çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerini belirlemek; bu öğrenme stilleri ile öğretim türü, cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş ve öğrenme şekli arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Verilerin elde edilmesinde, Kolb Öğrenme Stili Envanteri (The Kolb Learning Style Inventory) kullanılmıştır. Bu araştırma; 2008-2009 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında, Muğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören ve seçkisiz olarak örnekleme alınan 409 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatistiklerden frekans ve yüzde; parametrik olmayan istatistiklerden iki değişken için Kay-Kare testi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda, öğrencilerin öğrenme stilleri ile sınıf düzeyi arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanırken; öğretim türü, cinsiyet, yaş ve öğrenme şekli arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.
 
The purpose of this descriptive study carried out through survey method is to elicit the learning styles of pre-service elementary school teachers and investigate the relationships between these learning styles and gender, grade level, age and learning type. The Kolb Learning Style Inventory was used to obtain data. The present study was carried out with 409 1st, 2nd, 3rd, and 4th year students from the classroom teacher education department of the education faculty at Muğla University in the spring term of 2008-2009 academic year. The sampling of the study was randomly constructed. In the analysis of the data, some descriptive statistics; frequencies and percentages, and a non-parametric test, Chi-square, were used. As a result of the analyses, a significant relationship was found between the learning styles of the students and their grade levels; but no significant relationships were found for age, gender, and learning type.
 

Kaynak

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

2011

Sayı

41

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRJMU1UYzJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8438

Koleksiyonlar

  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [131]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.