Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakaya, Serdar
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:15Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:15Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TkRreU9EZzQ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8448
dc.description.abstractResim, insanlık tarihinin başlangıcıyla birlikte var olmuş bir uğraştır. Önceleri yalnız bir imgelem, iletişim kodu olan resim yerleşik düzen ve uygarlaşma ile birlikte bir sanata dönüşmeye başlamıştır.Sinema ise, resme ve diğer sanatlara göre daha genç bir sanat olmasına karşın özellikle resimle derin bir benzeşme gösterir.Sinema, icadıyla bugüne farklı malzemeye ve ekipmana gereksinim duymuştur.Görüntünün ışık yoluyla saptanıp kaydedilmesi esasına dayanan sinemanın ilk formu resimdir.Resim, hareketli görüntüye dönüşürken formu da değişir ve sinema ortaya çıkar. Bu çalışmada, aynı zamanda bir teknik, bilim, ticaret, endüstri alanı olan sinemanın görsel bir sanat olarak resim sanatıyla ilişkisi irdelenecektir.Sinemanın resim sanatına çok yaklaştığı filmlerden örneklerle hareketli görüntünün estetik boyutu ele alınacaktır.en_US
dc.description.abstractPainting is an activity which has existed since very beginning of the history of mankind. Once being only an imaginative work and communication code, painting has been transformed into an art form with the permanent settlement or rise of civilization. Although cinema is a new art form compared to painting and other fine arts, it shows a close resemblance to painting. The first form of cinema in which image is determined through light and recorded is painting. While painting turns into animated images, its form changed and the art of cinema come into existence. In this study the relationship between the cinema as an visual art and painting will be investigated. At the same time esthetic dimension of the animated images was studied with the samples from the films where the art of cinema came close to the art of painting.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSinema
dc.titleSinema-Resim İlişkisi ve Sanat Olarak Sinemanın Resimsel Estetiğien_US
dc.item-title.alternativeCinema-Painting Relationship and the Atistic Esthetics of tea Cinemaen_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmentMÜ, Muğla Meslek Yüksekokulu, Elektronik Ve Otomasyon Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKarakaya, Serdar
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage134en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster