• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Stajı Eğitim Modülü: Uzaktan Eğitim Sistemi Destekli Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenme Yöntemi

Tarih

2019

Yazar

Balcı, Yasemin
Göçeoğlu, Ümit Ünüvar

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Takım çalışmasına dayalı öğrenme, aktif öğretim stratejilerinden biri olarak kalabalık öğrenci gruplarında uygulanabilmektedir. Dünyada 1990’lardan, ülkemizde ise 2010’dan bu yana bazı fakülte ve bölümlerde uygulamaya girmiş aktif bir öğretim yöntemidir. Modern tıp eğitimi programlarında çok sayıda uygulama örneği bulunmaktadır. Yapılandırmacılık ve sosyal yapılandırmacılık teorilerine dayanan bu yöntemin temel amacı, öğrenilen kavramların mesleki hayatta sıklıkla karşılaşılacak olan problemlerin çözümünde kullanmasını sağlayacak fırsatların sunulmasıdır. Bu yöntemin uygulaması 3 temel aşamadan oluşmaktadır; hazırlık, hazır bulunuşluğun gösterilmesi ve uygulama. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalında, 2017-2018 eğitim-öğretim yılından bu yana, dönem V adli tıp stajlarında ‘Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenim’ yöntemini uzaktan eğitim sistemi desteği ile birlikte modifiye ederek uygulamaktayız. Takım Çalışmasına Dayalı Öğrenim Yöntemi ile gerçekleştirilen Adli Tıp Stajı eğitim programının sunulması ile; ülkemizde takım çalışmasına dayalı öğrenim yöntemi uygulamalarının artmasına ve bu konuda akademik çalışmaların yaygınlaşmasına katkı sağlamak amaçlanmıştır.
 
Team Based Learning is an active learning strategy that can be applied in crowded group of students. It is an active learning method which has been applied in some faculties and departments since 1990 all over the World and since 2010 in our country. There are many practice samples in modern medical education programs. It is based on constructivism and social constructivism theories. The main objective is to give students the opportunities that will make them use learned concepts while solving problems that are often encountered in their professional life. The practices consist of three basic stages; preparation, readiness assurance and application. Since 2017-2018 academic year, in the Department of Forensic Medicine, Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Medicine, we apply ‘team based learning’ which is modified by supported distance education system, in period V Forensic medicine internship. The aims of the presentation of the team based learning method for Forensic medicine internship are increase of number application of the method in our country and contribute to the dissemination of academic studies on this subject.
 

Kaynak

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi

Cilt

6

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpVek5UZ3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8547

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.