• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İngiliz Turistlerin Taklit Ürün Satın Alma Davranışının İncelenmesi: Fethiye Örneği

Tarih

2015

Yazar

Bekar, Aydan
Olay, Nermin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Taklit ürün ticareti; küreselleşme ve markalaşma, ilerleyen üretim teknolojisi, yüksek karlılık, düşük risk ve cezalandırılma gibi nedenlerle küresel çapta ve baş döndürücü hızla artmaktadır. Taklit ürün üreticileri; geliştirme ve tutundurma faaliyetlerine bütçe ayırmadan, ürettikleri markanın avantajlarını kullanmaktadır. Taklit ürün tüketici grubunun bir kısmı da turistlerdir. Çalışmanın yürütüldüğü Fethiye'de, turizm hareketliliğinin başlamasıyla taklit ürün satan mağazaların ve pazar tezgâhlarının sayısının arttığı; turizm hareketliliğinin bitmesi ile azaldığı gözlemlenmiştir. Bu durum, Fethiye ilçesindeki taklit ürün satıcılarının hedef kitlesinin büyük oranda yabancı turistler olduğunu düşündürmektedir. Bu çalışma, İngiliz turistlerin taklit ürün satın alma davranışlarını incelemek amacıyla; Fethiye'ye tatil için gelip konaklayan ve taklit ürün satın alan 109 İngiliz turist ile yürütülmüştür. Araştırma verileri, soru formu ile elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre turistlerin taklit ürün satın alma sebebinde fiyatın önemli bir etken olduğu; yarısından çoğunun taklit ürün satışının Türkiye ekonomisine katkı sağladığını düşündüğü, taklit ürün ticaretini onayladığı ve taklit ürünlerin kalitesinden memnun kaldıkları belirlenmiştir.
 
The trade of imitation products is increasing rapidly in global scale due to some reasons such as globalization and branding, advancing production technology, highprofit, low risk and low legal sanctions. Manufacturers of imitation products use the advantages of the brand name they produce without a budget of development and promotion activities. Tourists are among consumer group of imitation products. In Fethiye where this study was conducted, it was observed that the number of stores and markets in which imitation products were sold increased with the beginning of holiday season and this number decreased with the end of the season. This observation led to the thought that the target group of dealers of imitation products was foreign tourists. This study was carried out with 109 British tourists taking their holiday in Fethiye, to examine their purchase behavior towards imitation products. The research data was collected by a questionnaire. According to the study results, it was determined that price was an important factor in tourists' purchasing imitation products; more than half of the tourists thought imitation products would contribute to the economy of Turkey; that they approved trade of imitation products and they were satisfied with the quality of imitation products.
 

Kaynak

İşletme Araştırmaları Dergisi

Cilt

7

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRrMk56azRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8548

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.