• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Using artificial intelligence for modeling of the realistic animal behaviors in a virtual island

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (661.1Kb)

Tarih

2019

Yazar

Turan, Ertan
Çetin, Gürcan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The remarkable development of the computer graphic techniques enables the creation and management of more realistic games and virtual environments. However, placing the Artificial Intelligence (AI) in a virtual world get making these environments both more interactive and more believable. One of the most ambitious goals of the AI is to create virtual worlds in which a big number of virtual characters or humans being interacted and behave in an autonomous way. For this purpose, placing embodied intelligence characters in a virtual world offers a unique opportunity to evaluate the AI concept. This paper introduces a Virtual Island developed in an innovative way based on fuzzy rules at the user interaction mechanism. We have used fuzzy tactics to create AI-based animals having various behavior types from an eagles' perspective which called 'Flight Simulation'. The simulation utilizes an eagle flying over the airspace of the Island of Chios. The AI on the ground is triggered by other animals when they enter a radius area with a certain speed defined in the software. It then decides how to behave according to health, behavior type and confidence level. Also, there is non-AI sparrow herd placed over the island to make user understand how fast he is and give the user sense of speed what can be called as an in-project feature. Consequently, the used Fuzzy Tactics have been tested in realized Unity 3D simulation. The results of the study have proven that the virtual environment consisting AI-based animals has a good performance in terms of animal-user interactions and provided satisfactory results in run time.

Kaynak

Computer Standards & Interfaces

Cilt

66

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.csi.2019.103361
https://hdl.handle.net/20.500.12809/855

Koleksiyonlar

  • Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [75]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.