Spor Bilimleri Alanında Görev Yapan Akademik Personelin Facebook Kıskançlığının İncelenmesi
Özet
Teknolojinin de gelişmesiyle beraber kullanılmaya başlayan elektronik araç ve gereçlerin yaratmış olduğu iletişim süreci faklı bir boyut kazanmış ve sosyal ağların kullanımı artmaya başlamıştır. Sosyal ağ içerisinde yer alan Facebook, mevcut zaman dilimi içerisinde diğer insanlar ile iletişim kurma noktasında uygun bir ortam yaratmış ve içgüdüsel duyulardan olan “kıskançlık” kavramını canlı tutmuştur. Bu düşünceden hareketle araştırmanın amacı; Spor Bilimleri alanında görev yapan akademik personelin kullandığı Facebook kıskançlığının incelenmesidir. Spor Bilimleri alanında görev yapan 132’si erkek, 84’ü kadın olmak üzere toplam 216 akademisyen çalışmanın araştırma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Muise ve ark., (2009) tarafından geliştirilen, Demirtaş-Madran (2016) tarafından Türkçe geçerlik-güvenirliği yapılan “Facebook Kıskançlık Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Veriler; betimsel istatistikî yöntemler, bağımsız gruplar için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Ölçekte verilerin normal dağılıma sahip olmasının yanı sıra, iç tutarlılık katsayısı 0,757 olarak bulunmuştur. Elde edilen verilerin puan ortalamasına bakıldığında akademisyenlerin Facebook ile ilgili kıskançlıkları genel olarak yüksek olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeni açısından erkek akademisyenler lehine farklılık tespit edilmiştir. Medeni duruma bakıldığında, bu farklılık sözlü/nişanlı olan akademisyenler lehine çıkmıştır. Akademik unvan değişkeni irdelendiğinde ise, Araş.Gör./Araş.Gör.Dr. olan akademisyenler lehine manidar farklılık söz konusudur. Communication process created by electronic devices and tools, which is started to use with technological development, has gained a new dimension and social network usage has increased. A social network, Facebook, has created a proper environment for communication with others in time and keeps the feeling of “jealousy” which is one of the instinctive emotions, alive. From this viewpoint, the aim of this study was to examine Facebook jealousy of academic staff in the field of physical education and sport. Of the 216 academic staff, there were 132 male and 84 female academicians participated in the study. Facebook Jealousy Scale, developed by Musie et al. (2009) and adapted to Turkish by Demirtas-Madran (2016) and Personal Information Form, designed by the researchers, were used to collect data. Data was analyzed by using descriptive analysis, independent t-test and one-way ANOVA. Data showed normal distribution and internal consistency coefficient was found to be 0,757. When the average point was examined, it was observed that academicians reported higher jealousy scores related to Facebook. Significant difference was found between genders in the favor of male academicians. In the results of marital status, it was found that married/engaged academicians reported higher scores. Research assistants/research assistants (Dr.) reported higher scores than other academicians having various titles.
Kaynak
Akdeniz Eğitim Araştırmaları DergisiCilt
12Sayı
25Bağlantı
https://doi.org/10.29329/mjer.2018.153.11https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpFeU5qYzBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8559