• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Preschool Teacher Opinions on Undesirable Behaviors

Tarih

2019

Yazar

Ata, Seda
Karayol, Seda

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of this research is to identify the preschool teacher opinions on undesirable behaviors in classroom. To this end, 40 preschool teachers were interviewed. Convenience sampling method was used when creating the study group. The research was conducted with qualitative case study. The preschool teachers were asked about their opinions on undesirable behaviors in classroom with the semi-structured interview forms. Answers of the teachers were analyzed with the content analysis method. The data obtained were analyzed with the categorical analysis technique. The findings were classified as the most observed undesirable behaviors, short-term undesirable behavior intervention methods and long-term undesirable behavior intervention methods. According to the findings, the most observed undesirable behaviors were “disobedience to instructions". It was seen that the teachers used 9 different short-term intervention methods for undesirable behaviors; they resort to the “carrot-and-stick” method most. The teachers used 17 different short-term intervention strategies and reported that they “looked for solutions together with parents” most.
 
Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içinde istenmeyen davranışlara ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda 40 okul öncesi öğretmeniyle görüşme gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu oluşturtulurken kolay ulaşılabilir durum örneklemesinden yararlanılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden tekli durum çalışması deseniyle yürütülmüştür. Yarı-yapılandırılmış görüşme formlarıyla okul öncesi öğretmenlerine sınıf içinde istenmeyen davranışlara ilişkin görüşleri sorulmuştur. Öğretmenlerden alınan cevaplar içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Elde edilen veriler, kategorisel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular; en sık karşılaşılan istenmeyen davranışlar, kısa vadeli istenmeyen davranışlara müdahale yöntemleri, uzun vadeli istenmeyen davranışlara müdahale yöntemleri olarak temalandırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin sınıflarında en sık karşılaştıkları istenmeyen davranışın “yönergelere uymama” olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin istenmeyen davranışlara yönelik kısa vadeli çözüm önerileri incelendiğinde ise kullanılan 9 farklı strateji olduğu görülmüş, en sık “ödül/ceza” yöntemine başvurduklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin istenmeyen davranışlara yönelik uzun vadeli çözüm önerileri incelendiğinde ise toplamda 17 farklı stratejinin ifade edildiği görülmüş, en sık “aileyle birlikte çözüm yolları aradıkları”nı dile getirmişlerdir
 

Kaynak

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

20

Sayı

Özel Sayı

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJME56SXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8561

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.