• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effect of Case-Based Learning Laboratory Instruction and Scientific Reasoning Ability on Science Preservice Teachers’ Understanding of Some Chemistry Concepts

Tarih

2018

Yazar

Çam, Aylin
Güven, Gökhan
Sülün, Yusuf

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of the study was to investigate the effect of case-based learning laboratory (CBLL) over traditional laboratory (TL) instruction on freshman science preservice teachers’ (SPTs’) understanding of some chemistry topics. The participants in this study consisted of 37 freshman SPTs from two intact classes of a rural educational faculty with the same instructor. Each teaching method was randomly assigned to one class. The experimental group was applied with CBLL, whereas the control group was TL. In the experimental group, life cases were presented in a small group format; in the control group, lecturing and discussion was carried out. The results showed that there was no significant difference between the experimental and control groups with respect to their understanding of some chemistry concepts. However, regarding scientific reasoning ability (SRA) level, there were significant differences among the understanding of these chemistry topics by concrete, formal, and post-formal reasoners, in favor of formal reasoners. In addition, SPTs’ SRA levels were affected equally in CBLL and TL.
 
Çalışmanın amacı, birinci sınıf Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bazı kimya konularını anlamalarına örnek olay temelli laboratuvar öğretiminin (CBLL) geleneksel laboratuvar öğretimi (TL) üzerine etkisini araştırmaktır. Bu çalışmanın katılımcıları, aynı öğretim elemanının ders verdiği kırsal kesimde yer alan bir eğitim fakültesinin iki özdeş sınıfında öğrenim gören 37 birinci sınıf öğretmen adayından oluşmaktadır. Her öğretim yöntemi rasgele bir sınıfa atandı.ı. Deney grubunda CBLL uygulanırken kontrol grubunda TL uygulandı. Deney grubunda yaşamla ilgili örnek olaylar küçük grup formatında sunulurken; kontrol grubunda ders anlatımı ve tartışma gerçekleştirildi. Sonuçlar kimya kavramlarının anlaşılması bakımından deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Ancak, bilimsel düşünme yeteneklerine (SRA) ilişkin somut, soyut ve soyut sonrası dönemlerindekilerin kimya konularını anlamaları arasında soyut düşünenler lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ek olarak, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel düşünme seviyeleri örnek olay temelli öğrenme ve geleneksel laboratuvar öğretiminden aynı ölçüde etkilenmiştir.
 

Kaynak

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

20

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.17556/erziefd.295718
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJd05ERTNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8573

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.