Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBilir, Aynur
dc.date.accessioned2020-11-20T17:51:17Z
dc.date.available2020-11-20T17:51:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issn2458-8342
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRJd05qVTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8716
dc.description.abstractTürkiye’de çağdaş anlamda öğretmen yetiştirmenin tarihi 16 Mart 1848 tarihinde açılan Darülmuallimin’e kadar uzanır. Cumhuriyetin kurucuları, bir taraftan Osmanlı İmparatorluğundan devraldığı öğretmen yetiştiren kurumları Cumhuriyetin temel değerlerine göre yeniden düzenlerken, bir yandan da yeni öğretmen yetiştiren kurumlar oluşturmaya özen göstermişlerdir. Öteden beri Milli Eğitim Bakanlığı tarafından istihdam temelli politikaya göre yürütülen öğretmen yetiştirme işi 1982 yılında üniversitelere bırakılmıştır. Yükseköğretim Kurulu (YÖK), 1998-1999 öğretim yılında eğitim fakültelerinde yeniden bir yapılanmaya gitmiştir. Buna göre, ilköğretim okulu öğretmenleri 4 yıllık lisans programlarında, ortaöğretim (dal) öğretmenleri yüksek lisans düzeyinde yetiştirilmeye başlanmıştır. Bu olumlu gelişmeye karşın,yetiştirme ve istihdam politikalarının eğitim planlamasına dayalı olmaması nedeniyle 2000’li yıllara kadar yetiştirilen öğretmenler bakanlığın öğretmen gereksinimini karşılamakta yetersiz kalmıştır. 2000’li yıllardan sonra öğretmenlerin istihdamı; kadrolu, sözleşmeli ve geçici vekil öğretmen olarak, Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonuçlarına göre yapılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe history of teacher training in Turkey, in modern sense, goes back to Darulmuallimin (School of Teacher Training), which was founded on the 16th of March, 1848. The founders of the Republic not only reformed the teacher training institutions that they took over from the Ottoman Empire according to the fundamental values of the Republic, but also tried to establish new institutions that train teachers. Teacher training which was conducted by Ministry of National Education according to an employment based policy all along was left to universities in 1982. Turkish Council of Higher Education began a reestablishment the faculties of education in the academic year of 1998 & #8211; 1999. According to this reestablishment, teachers of primary and secondary schools started to be trained in the 4-year faculty programmes and high school (branch) teachers started to be trained in master& #8217; s degree level. Despite this positive development, until the years of 2000, teachers trained remained insufficient to meet the teacher need of the government because training and employment policies were not formed according to educational planning. Since 2000s, employment of the teachers is made according to the results of KPSS, as permanent, contractual and temporary substitute teacher.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe historical evolution of teacher training and employment politicies in Turkeyen_US
dc.item-title.alternativeTürkiye’de öğretmen yetiştirmenin tarihsel evrimi ve istihdam politikalarıen_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume44en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage223en_US
dc.identifier.endpage246en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster