Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTangülü, Zafer
dc.contributor.authorÇıdaçı, Tuba
dc.date.accessioned2020-11-20T17:51:22Z
dc.date.available2020-11-20T17:51:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRjd01EY3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8735
dc.description.abstractTürkiye’de 2012 -2013 eğitim-öğretim yılından itibaren 4+4+4 eğitim sistemine geçilmiş, bu durum avantajların yanında bazı olağan sorunları da beraberinde getirmiştir. Bunlardan en önemlisi kendine has bir eğitim- öğretim modeli ve bu hedef ve hazırbulunuş doğrultusunda öğrencileri bulunan sınıf öğretmenliğine, yeni öğretim modeli doğrultusunda 5. sınıf sosyal bilgiler dersine sınıf öğretmenlerinin değil de branş öğretmeni olan sosyal bilgiler öğretmenlerinin girmesidir. Bu araştırmanın amacı branş öğretmenlerinin ortaokul 5. sınıflarda yaşadıkları sorunları belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Muğla merkezindeki branş öğretmenlerine tam yapılandırılmış görüşme formu verilerek görüşleri alınmıştır. Görüşme formu sonucunda branş öğretmenlerinin 5. sınıflarda sınıf yönetimi, öğrencilerin fiziksel ve bilişsel hazırbulunuşlukları, öğrenme ve öğretme süreci, rehberlik ve ölçme değerlendirm eye kadar eğitim ve öğretim ortamında birçok sorunla karşılaştığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractSince the 2012 -2013 academic year 4+4+4 education system has been adopted in Turkey, besides advantages, it has also brought about some usual problems. The most important one among these problems is lecturing of social sciencies teac hers at 5th grade rather than classroom teachers who have thier own unique education model and students in accordance with the objectives and readiness in line with new teaching model. The aim of this study is to determine the problems that branch teachers experience at 5th grades in second ary schools. In accordance with this purpose, branch teachers in Mugla town centre were given completely-structured interview form and their opinions were taken. As a result of the interview form, many problems that branc h teachers encounter with at 5th grades were identified ranging from classroom management, physical and cognitive readiness, teaching -learning process, counselling to assessment and evaluation.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOrtaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersine giren branş öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlaren_US
dc.item-title.alternativeThe problems faced by branch teachers lecturing social sciences at 5th gradesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage227en_US
dc.identifier.endpage242en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster