• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniveriste öğrecilerinin iğne deliği ve düzlem ayna bilgierini öğretmen rehber eşliğinde sorgulamalı eğitim ile öğretimi

Date

2011

Author

Işık, Hakan

Metadata

Show full item record

Abstract

Üniversite öğrencileri optik nesnelerle görüntü oluşumu sorularında devamlı bir şekilde yanlış cevaplar ortaya koymaktadırlar. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin iğne deliği ve düzlem ayna bilgilerindeki değişimleri rehber eşliğinde sorgulama temelli bir eğitim öncesi ve sonrasında karşılaştırmaktır. Kullanılan öğretim metotları öğretmen rehberliğinde uygulamalı aktiviteleri kapsamaktadır. Yirmi dört öğrenci bu çalışmada yer aldı ve üç iğne deliği ve beş düzlem ayna sorusuna verdikleri cevaplardaki değişimler tekrarlı ölçümler için çok ve tek değişkenli varyans analizi kullanılarak incelendi. Sonuçlar öğrencilerin iğne deliği sorularına verdikleri cevaplardaki değişimlerin anlamlı, ayna sorularına verdikleri cevapların fark edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir. Rehber eşliğinde sorgulama eğitimi öğrencilerin iğne deliği bilgilerini organize etmek ve yapılandırmalarına, ayna sistemlerinde ilerlemelerine yardımcı olmuştur.
 
College level students consistently provided incorrect responses to questions about image formation with various optics instruments. The purpose of this study is to compare the changes in students& #8217; pinhole and plane mirror knowledge before and after a guided inquiry instruction. Teaching methods including structured hands-on activities under instructor guidance were implemented in the class. Twenty-four undergraduates participated in the study and changes in their responses to the three pinhole and five plane-mirror questions were investigated with multivariate and univariate analyses of variance with repeated measures. The results revealed that student responses to pinhole questions has changed significantly and the changes occurred in students& #8217; responses to plane mirror items were noticeable. Guided inquiry instruction appears to be effective in helping students in organizing and structuring their knowledge on the nature and formation of pinhole images as well as in advancing students into plane mirror systems.
 

Source

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi

Volume

5

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFNU5URTFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8785

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.