• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzaktan Öğretimde Çevrimiçi Eğitmen Başarısının Değerlendirilmesi

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (455.3Kb)

Date

2018

Author

Kapucu, Nurhayat Kocatürk
Adnan, Müge

Metadata

Show full item record

Abstract

Uzaktan öğretim faaliyetlerinin başarısını belirleyen unsurlardan biri, öğretim elemanlarının çevrimiçi eğitim ortamlarında sahip olmaları gereken rollerin/yeterliklerin tanımlanması ve bu süreci kolaylaştıracak hazırlıkların yapılmasıdır. Tamamı uzaktan öğretimle yürütülen ön lisans, lisans tamamlama ve yüksek lisans programlarının yanı sıra ortak zorunlu ve seçmeli derslerle bir dönemde yaklaşık 10.000 öğrenciye ulaşan Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi (MSKÜ), Çevrimiçi Eğitmen Sertifika Programı (ÇESP) ile uzaktan ders veren öğretim elemanlarının e-öğrenme konusunda bilgi ve becerilerinin artırmayı amaçlamaktadır. Uzaktan öğretim yoluyla ders vermek isteyenlerin bu sertifikaya sahip olmaları ön şart olarak belirlenmiş olup, çevrimiçi eğitmen yeterliliği sağlanmaya çalışılmıştır. Sertifika programı çerçevesinde etkinliklere katılma, gereksinimleri yerine getirme durumuna bakılarak öğretim üyelerinin/elemanlarının çevrimiçi eğitmen başarısı yordanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın amacı; uzaktan öğretim sürecinde çevrimiçi eğitmen başarısının hangi faktörlerden etkilendiğini belirlemektir. Nedensel karşılaştırma araştırması olarak düzenlenen araştırma 2012-2015 yılları arasında, MSKÜ Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından düzenlenen ÇESP’e katılan 305 kişi arasından, örneklem olarak seçilen 60 kişiden elde edilen veriler ışığında gerçekleştirilmiştir. Çevrimiçi eğitmen başarısını belirleyebilmek için katılımcıların hazırlamış olduğu materyaller (e-ders izlencesi, e-sınav, resim, ses kaydı, video), hazırlanan rubrikler yardımıyla değerlendirilmiştir. Çevrimiçi eğitmen başarısının belirlenmiş olan faktörlerden etkilenip etkilenmediği istatistiksel analiz yapılarak belirlenmiştir. Sonuç olarak çevrimiçi eğitmen başarısının cinsiyet ve yaşa göre anlamalı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir.
 
One determinant of a successful distance learning activity is the well-defined roles and competencies of e-tutors as well as the establishment of an infrastructure to allow them to gain such competencies. Serving approximately 10,000 students each semester by means of fully online undergraduate and graduate programs in addition to the online delivery of common core courses, Muğla Sıtkı Koçman University conducts an online certificate program (e-Tutor) as a pre-condition for online teaching. It is aimed at training instructors and faculty members to enable them to teach online. In this study, potential e-tutors’ performance of tasks and activities throughout the program so as to predict their success as an online instructor was examined. The aim of the study was to determine which factors affect e-tutors’ success in their online learning experience. The study was conducted with 60 instructors, selected among 305 participants of e-Tutor, which was conducted by the Distance Education Centre of the university from 2012 to 2015. Digital artifacts created by the instructors as part of the program’s assessment, for example, e-syllabus, e-exam, still visual, podcast, and videos were evaluated by using pre-determined criteria. Statistical analyses were performed to examine whether e-tutors’ successes were influenced by gender, age, academic title, and discipline. It was concluded that instructors’ success significantly differs and is dependent on gender and age.
 

Source

Hayef:journal of education (Online)

Volume

15

Issue

1

URI

https://doi.org/10.26650/hayef.2018.15.1.0004
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpVNE5EQTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8790

Collections

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.