Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKiriş Avaroğulları, Ayten
dc.contributor.authorŞaman, Berna
dc.date.accessioned2021-03-31T12:41:48Z
dc.date.available2021-03-31T12:41:48Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd. 584183
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9120
dc.description.abstractBu çalışmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinde 1. ve 4. sınıfa kayıtlı 111 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri ile California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 paket programında frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, Mann-Whitney U testi ve Spearman korelasyon katsayısı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sırasıyla en fazla ayrıştıran ve özümseyen öğrenme stiline sahip oldukları belirlenmiştir. Adayların eleştirel düşünme eğilimleri ortanın biraz üstünde yüksek düzeydedir. Adaylar eleştirel düşünme eğilimi ölçeğinde en yüksek puanı açık fikirlilik alt ölçeğinden almışlardır. Adayların eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasında da anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Elde edilen bulgulara göre çalışmanın sonunda öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship between learning styles and critical thinking tendencies of social studies teacher candidates was investigated. The sample of the study is composed of 111 teacher candidates at social studies teacher education programme in Muğla Sıtkı Koçman University. It is a descriptive study in relational survey model. Kolb Learning Styles Inventory and California Critical Thinking Tendency Scale (CCTDI) were used as data collection tools. The data were analyzed through, Mann-Whitney U test and Spearman correlation analyses with SPSS 22 package program and, frequency, percentage, arithmetic average and standard deviation is presented as well. According to the findings of the study, it was determined that most of the social studies teacher candidates had converging and assimilating learning styles. Critical thinking tendencies of candidates are slightly higher than average. Candidates received the highest score from the open-minded subscale in the critical thinking disposition scale. Critical thinking tendencies and learning styles of the candidates do not differ significantly according to gender and class level variables. In addition, no significant relationship was found between the learning styles of social studies teacher candidates and their critical thinking tendencies. According to the results of the study, various suggestions were made.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherMehmet Akif Ersoy Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.21764/maeuefd. 584183en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal bilgiler öğretmen adaylarıen_US
dc.subjectÖğrenme stillerien_US
dc.subjectEleştirel düşünme eğilimien_US
dc.subjectKorelasyon analizien_US
dc.titleSOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİen_US
dc.item-title.alternativeINVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND CRITICAL THINKING TENDENCIES OF SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATESen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7721-0853en_US
dc.contributor.institutionauthorKiriş Avaroğulları, Ayten
dc.contributor.institutionauthorŞaman, Berna
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage411en_US
dc.identifier.endpage434en_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster