• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Teknoloji Fakültesi
  • Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Teknoloji Fakültesi
  • Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TÜRKİYE ERKEKLER BASKETBOL LİGİ MAÇ SONUÇLARININ MAKİNE ÖĞRENMESİ YÖNTEMLERİ İLE TAHMİNİ

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.111Mb)

Tarih

2020

Yazar

Özdemir, Engin
Ballı, Serkan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Özdemir, E., Ballı, S., (2020). Türkiye Erkekler Basketbol Ligi Maç Sonuçlarının Makine Öğrenmesi Yöntemleri ile Tahmini, Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 8(3), 740-752.

Özet

Basketbol maçları dünyada en çok izlenen spor aktivitelerinden birisidir. Bu popülerlik sonucunda basketbol sporunda bilgi teknolojileri sık sık kullanılmaktadır. İstatistik ve veri depolama sistemlerinin gelişmesiyle maç istatistikleri, oyuncu özellikleri gibi parametreler artık çok kolay saklanabilmektedir. Müsabaka sonucu tahmini insanlara müsabaka öncesi bilgi vermesi açısından önemlidir. Müsabaka sonucu tahmini ile ilgili olarak Amerikan basketbol ligleri üzerine çalışmalar mevcut iken Avrupa basketbolu ligleri üzerine çalışmaların sayısı azdır. Literatürde bir ilk olarak bu çalışmada, müsabaka sonucu tahmini için Türkiye Erkekler Basketbol Süper Ligi maçları Dört Faktör ve DefansOfans modeli ile makine öğrenmesi yöntemleri beraber kullanılarak ele alınmıştır. Buna göre 2017-2018 tarihlerinde oynanan maçlar veri seti olarak kullanılmış ve Dört Faktör modeli ile birlikte incelenmiştir. Popüler makine öğrenmesi yöntemleri olan kNN, Lojistik Regresyon, Çok Katmanlı Algılayıcı, Naive Bayes, j48 ve Oylama ile kullanılmış ve çıkan sonuçlar değerlendirilmiştir. Sonuç olarak %96,55’lik tahmin başarısı yakalanmıştır.
 
Basketball competitions are one of the most watched sports activities in the world. As a result of this popularity, information technologies are frequently used in basketball. With the development of statistics and data storage systems, parameters such as match statistics, player properties can now be stored very easily. The prediction of the competition result is important in that it provides information to people before the competition. While there are studies on American basketball leagues in this topic, there are few studies on European basketball leagues. As a first in the literature in this study, results of competitions for Turkish Men's Basketball Super League game prediction were examined by using Four Factor model, DefenseOfense model and machine learning methods together. Accordingly, the matches played between 2017-2018 were used as data set and examined together with the Four Factor model. Popular machine learning methods; kNN, Logistic Regression, Multilayer Perceptron, Naive Bayes, j48 and Voting were used and the results were evaluated. As a result, 96.55% predicted success was achieved.
 

Kaynak

Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi

Cilt

8

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.21923/jesd.723109
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9134

Koleksiyonlar

  • Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [75]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.