• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (227.6Kb)

Tarih

2020

Yazar

Deniz, Sabahattin
Doğan, Uğur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Deniz, S. ve Doğan, U. (2020). Yazarlığa ilişkin öğrenci tutum ve inançlar ölçeğinin Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 384-395-XX. DOI: 10.17679/inuefd.577237

Özet

Bu çalışmanın amacı Cheung, Stupple ve Elander (2017) tarafından geliştirilen Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe versiyonun geçerlik ve güvenirlik analizini yapmaktır. Ölçeğin uyarlama çalışması için Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde öğrenimine devam eden 472 üniversite öğrencisinden veri toplanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği için Birinci Düzey Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA), güvenirliğini belirlemek için ise McDonald’s ω iç tutarlılık katsayısına bakılmıştır. Birinci Düzey DFA sonucuna göre ölçeğin üç faktörlü yapısı (Yazar güveni, Yazıya verilen değer, Yazarlıkla özdeşleşme) doğrulanmış ve analize ilişkin uyum indekslerinin mükemmel sonuç verdiği görülmüştür (χ2=439, df=114, χ2/df=3,85; RMSEA=0,077; CFI=0,97; TLI= 0,89; SRMR= 0,51). Bunun yanında güvenirlik analizinde McDonald’s ω iç tutarlılık katsayısı bütün ölçek için .91, yazar güveni için .86, yazıya verilen değer için .77 ve yazarlıkla özdeşleşme için .77 bulunmuştur. Yapılan analiz sonuçlarına göre üniversite öğrencileri için geliştirilen Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe uyarlama çalışmasının seçilen örneklemde iyi sonuçlar verdiği görülmüştür.
 
The aim of this study was to examine the reliability and validity of the Turkish translation of the Student Attitudes and Beliefs about Authorship Scale. This scale was developed by Cheung, Stupple and Elander (2017). Student Attitudes and Beliefs about Authorship Scale for University students was first translated into Turkish and then back translated. Subsequently, the questionnaire was administered to 472 college students. The internal consistency of the scale (McDonald’s ω) was examined for reliability and first order confirmative factor analysis (CFA) was conducted with using Jamovi program for the validity of the scale. CFA, similar to the original scale, confirmed the fit of the three-factor model (authorial confidence, valuing writing and identification with author). (χ2=439, df=114, χ2/df=3,85; RMSEA=0,077; CFI=0,97; TLI= 0,89; SRMR= 0,51). The internal consistency reliability coefficient of the whole scale is .91, authorial confidence was .86, valuing writing and identification with author were .77. Our findings show that Turkish version of the Student Attitudes and Beliefs about Authorship Scale has acceptable levels of reliability and validity for the selected samples.
 

Kaynak

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

21

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.17679/inuefd.577237
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9140

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.