• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Family role in the development of self-determination for youth with intellectual and developmental disabilities: A scoping review

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Review (361.7Kb)

Tarih

2021

Yazar

Dean, Evan E.
Kirby, Anne V.
Hagiwara, Mayumi
Shogren, Karrie A.
Tekin Ersan, Deniz
Brown, Stephanie

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Dean, E. E., Kirby, A. V., Hagiwara, M., Shogren, K. A., Ersan, D. T., & Brown, S. (2021). Family role in the development of self-determination for youth with intellectual and developmental disabilities: A scoping review. Intellectual and Developmental Disabilities, 59(4), 315-334. doi:10.1352/1934-9556-59.4.315

Özet

The development of self-determination is promoted by supportive contexts during adolescence; families are a key part of this context. In adolescent populations, research suggests families can support self-determination in a number of ways, yet less is known about how self-determination is promoted within families of youth with intellectual and developmental disabilities (IDD). To address this knowledge gap, we conducted a scoping review to examine the existing evidence pertaining to the role families of youth with IDD play in supporting the development of selfdetermination. A review of 24 publications revealed that existing research has focused on understanding family perspectives on self-determination, but there is a lack of studies investigating how families provide supports for self-determination in the home context for youth with IDD. Additionally, little intervention work has focused on supporting families to promote selfdetermination. Based on the findings, implications for future research and practice are provided.

Kaynak

Intellectual and Developmental Disabilities

Cilt

59

Sayı

4

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/9476

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]
  • Özel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [10]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.