• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

I did not even receive even a phone call from any institution!’: experiences and recommendations related to disability during COVID-19

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (683.4Kb)

Tarih

2021

Yazar

Kaya, Ali
Hasret Şahin, Candan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ali Kaya & Candan Hasret Sahin (2021): ‘I did not even receive even a phone call from any institution!’: experiences and recommendations related to disability during COVID-19, International Journal of Developmental Disabilities, DOI: 10.1080/20473869.2021.1978268

Özet

Background: Individuals with disabilities and their families, among the disadvantaged groups in society, have encountered increased hardships accessing support and services in various social contexts, such as education, health, transportation, rehabilitation, and social services. Thus, it is essential to examine parents’ experiences as a background catalyzer to improve the currently available services and provide psychological and social support. This study examined the experiences of families of children with disabilities who were in Turkey during the pandemic’s early stages, and yielded suggestions based on these experiences. Method: A phenomenological design was used in this study, and semi-structured interviews were conducted with 10 parents of children with disabilities. Findings: Three themes emerged from data analysis: (a) quarantine, (b) education, and (c) children with disabilities. Conclusions: The findings revealed the importance of taking necessary precautions for individuals with disabilities and their families to access social services. Additionally, findings underline the essentiality of providing psychological support to families while providing and extending family education.

Kaynak

International Journal of Developmental Disabilities

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/20473869.2021.1978268
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9582

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]
  • Özel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [10]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.