• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Are Children’s Picture Books Concerned with Single-Parent Appropriate to the Turkish Sociocultural Context?

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (628.9Kb)

Tarih

2021

Yazar

Çetinkaya, Fatih Çetin
Öksüz, Halil İbrahim
Yıldırım, Kasım
Rasinski, Timothy
Valerio, Meghan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Cetinkaya, F.C., Oksuz, H.I., Yildirim, K. et al. Are Children’s Picture Books Concerned with Single-Parent Appropriate to the Turkish Sociocultural Context?. IJEC (2021). https://doi.org/10.1007/s13158-021-00298-4

Özet

This study aimed to explore the opinions of the preservice teachers about the children’s picture books related to single-parent families. A total of 61 preservice teachers majoring in English Language Arts participated, and the data were collected with semi-structured interviews. The data of the research were analyzed using a content analysis method. The trustworthiness of the present study was increased by using peer debriefing and member checking methods. The research findings showed that the preservice teachers who participated in the study liked the children’s picture books, but were not sure whether they were appropriate to read these books to students. In addition, the participants criticized the books in terms of cultural and peritextual features, content and diverse family structures. Most of the participants did not find the books appropriate to the Turkish cultural context and noted that they would not read the books in their future classrooms. More research related to this topic needs to be conducted in order to shed light on the underlying reasons of the results obtained from the present study

Kaynak

International Journal of Early Childhood

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s13158-021-00298-4
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9605

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [47]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.