• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Does forced-shift to online learning affect university brand image in South Korea? Role of perceived harm and international students’ learning engagement

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (2.484Mb)

Tarih

2021

Yazar

Aktan, Murat
Zaman, Umer
Baber, Hasnan
Nawaz, Shahid

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Umer Zaman, Murat Aktan, Hasnan Baber & Shahid Nawaz (2021): Does forced-shift to online learning affect university brand image in South Korea? Role of perceived harm and international students’ learning engagement, Journal of Marketing for Higher Education, DOI: 10.1080/08841241.2021.1998285

Özet

University brand marketing leaders are reimagining their brand response to the global crisis, as COVID-19 pandemic continues to raise fears, especially due to the recent spike of the ‘delta variant’ outbreaks. Addressing this serious and immediate concern, the present study made the initial attempt to investigate the effects of forced-shift to online learning (FSOL), international students’ learning engagement (ISLE) and perceived harm (PHRM) of COVID-19 on university brand image (UBI) in South Korea. Drawing on survey data of 245 international students, the partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) technique provided empirical evidence on the significant positive effects of FSOL on ISLE and UBI. The findings also confirmed that PHRM significantly and positively moderates FSOL and ISLE, whereas the results supported that ISLE partially mediates FSOL and UBI. Finally, this study developed and validated two new scales to measure FSOL and PHRM. The study findings signal innovative ways of marketing university brand image, while university leaders, faculties and students eagerly wait to switch back to a safer offline learning environment.

Kaynak

Journal of Marketing for Higher Education

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/08841241.2021.1998285
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9665

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu [15]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.