• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sustainable or a butterfly effect in global tourism? Nexus of pandemic fatigue, covid-19-branded destination safety, travel stimulus incentives, and post-pandemic revenge travel

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.585Mb)

Tarih

2021

Yazar

Zaman, Umer
Raza, Syed Hassan
Abbasi, Saba
Aktan, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Zaman, U.; Raza, S.H.; Abbasi, S.; Aktan, M.; Farías, P. Sustainable or a Butterfly Effect in Global Tourism? Nexus of Pandemic Fatigue, COVID-19-Branded Destination Safety, Travel Stimulus Incentives, and Post-Pandemic Revenge Travel. Sustainability 2021, 13, 12834. https://doi.org/10.3390/ su132212834

Özet

Revenge travel has globally emerged as a dominant touristic behavior, signaling a rapid return of global tourism, but with a greater temptation for spending more and staying longer. Despite the expanding focus on global sustainable tourism, there is a lack of empirical evidence on the potential factors that build momentum for revenge travel. The aim of the present study was to develop and test a conceptualized model of revenge travel under the influence of pandemic fatigue, COVID-19-branded destination safety, and travel stimulus incentives. Drawing on the study data of international expats (N = 422) and using covariance-based structural equation modeling (CB-SEM), the findings provide new evidence that revenge travel is significantly and positively influenced by pandemic fatigue. Interestingly, the empirical findings also support two positive moderations, highlighting that COVID-19-branded destination safety (CBDS) and travel stimulus incentives (TI) can significantly increase the impact of pandemic fatigue (PF) on revenge travel (RT). Based on prominent theories (i.e., theory of planned behavior, protection motivation theory, and incentive theory of motivation) and newly developed scales (i.e., RT, CBDS, and TI), the study highlights the dynamics of revenge travel as it sets the stage for global tourism to rebound stronger than ever. The implications include new challenges and ways forward through revenge travel as a stepping stone for global sustainable tourism.

Kaynak

Sustainability (Switzerland)

Cilt

13

Sayı

22

Bağlantı

https://doi.org/10.3390/su132212834
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9675

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu [15]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.