• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Can post-vaccine ‘vaxication’ rejuvenate global tourism? Nexus between COVID-19 branded destination safety, travel shaming, incentives and the rise of vaxication travel

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (782.6Kb)

Tarih

2021

Yazar

Zaman, Umer
Aktan, Murat
Anjam, Mahwish
Agrusa, Jerome
Khwaja, Muddasar Ghani

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Zaman, U.; Aktan, M.; Anjam, M.; Agrusa, J.; Khwaja, M.G.;Farías, P. Can Post-Vaccine ‘Vaxication’ Rejuvenate Global Tourism? Nexus between COVID-19 Branded Destination Safety, Travel Shaming, Incentives and the Rise of Vaxication Travel. Sustainability 2021, 13, 14043. https://doi.org/10.3390/su132414043

Özet

Vaxication (i.e., post-vaccination travel) and branding destinations for COVID-19 safety have emerged as the cornerstones to fully rebound global tourism. Numerous destination brands are now stimulating tourism demand through realigned travel incentives specifically for fully vaccinated travelers. However, there is growing fear and incidents of travel shaming across destinations, especially due to the recent outbreaks of the highly contagious COVID-19 ‘delta and omicron’ variants. Addressing this critical research gap, the present study makes pioneering efforts to empirically examine the effects of COVID-19 branded destination safety (CBDS) on vaxication intentions, under the moderating influence of travel shaming and travel incentives. Drawing on study data from 560 fully-vaccinated residents from Hawaii, United States and structural equation modeling (SEM) with Mplus, the evidence suggests that the positive impact of CBDS on vaxication intention can be further strengthened by travel incentives, or weakened when travel shaming picks up more momentum. Besides the validation of newly developed scales, the study offers strategic insights based on dominant theories (e.g., theory of planned behavior and protection motivation theory) to interpret the changing tourism demand, and to transform the emerging challenges into opportunities through and beyond the pandemic. © 2021 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.

Kaynak

Sustainability (Switzerland)

Cilt

13

Sayı

24

Bağlantı

https://doi.org/10.3390/su132414043
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9745

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu [15]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.