• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Meslek Yüksekokulları
  • Marmaris Turizm Meslek Yüksekokulu
  • Otel, Lokanta Ve İkram Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Meslek Yüksekokulları
  • Marmaris Turizm Meslek Yüksekokulu
  • Otel, Lokanta Ve İkram Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ALTERNATİF TURİZM KAPSAMINDA AROMATİK TURİZM VE GELİŞİMİ

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (328.2Kb)

Tarih

2021

Yazar

Cesur, Esra
Özer, Çağla
Çeken, Hüseyin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

CESUR E,ÖZER Ç,ÇEKEN H (2021). ALTERNATİF TURİZM KAPSAMINDA AROMATİKTURİZM VE GELİŞİMİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3), 1055 - 1078. Doi: 10.11616/asbi.953932

Özet

Bu çalışmada, aromatik bitkilerden yararlanılarak otantik yaşamlara ve doğal ürünlere karşı olan ilginin artış göstermesiyle yeni belirginleşmeye başlayan ve literatürde herhangi bir kavramsal açıklaması bulunmayan aromatik turizm irdelenmiştir. Çalışmada, aromatik bitkiler ve bu bitkilerin turizm faaliyetlerinde kullanımından yola çıkılarak aromatik turizmin kapsamı belirlenmeye ve kavramsal çerçevesi oluşturulmaya çalışılmıştır. Yapılan kavramsal incelemeler sonucunda aromatik turizmin bir alternatif turizm türü olabileceği ve bu kapsamda değerlendirilebileceği belirlenmiştir. Aromatik turizmde, yörelerin doğal yapılarının mümkün olduğunca en yüksek hassasiyetle korunması, alternatif turizmin temel amacı olan mevcut kaynakların korunarak sürdürülebilir bir şekilde kullanılmasına hizmet etmektedir. Ayrıca, alternatif turizmde turistik ürünlerin çeşitlendirilme yoluna gidilerek mevsimsellik özelliği ortadan kaldırma ve turizm talebini daha dengeli hale getirme amacı bulunmaktadır. Söz konusu amacı gerçekleştirmede aromatik turizm, hem turistik ürün çeşitlendirmesine destek olmakta hem de mevcut turizm yörelerinin gelişmesini sağlamaktadı
 
In this study, aromatic tourism, which has started to become apparent with the increase of interest in authentic lives and natural products by using aromatic plants and has no conceptual explanation in the literature, is examined. In this study, it is tried to determine the scope of aromatic tourism and to create a conceptual framework based on aromatic plants and their use in tourism activities. As a result of the conceptual studies, it has been determined that aromatic tourism can be an alternative tourism type and can be evaluated within this scope. In aromatic tourism, the protection of the natural structures of the regions with the highest sensitivity as possible serves to the sustainable use of existing resources, which is the fundamental purpose of alternative tourism. In addition, it aims to diversify touristic products in alternative tourism, eliminating seasonality and making tourism demand more balanced. Again, in achieving this goal, aromatic tourism supports both touristic product diversification and enables the development of existing tourism regions.
 

Kaynak

Abant Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

21

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.11616/asbi.953932
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9751

Koleksiyonlar

  • Otel, Lokanta Ve İkram Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu [2]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Muğla İlinde Arı Safarinin Uygulanabilirliği Üzerine Bir Değerlendirme 

    Çukur, Figen; Çukur, Tayfun (Ankara Hacı Bayram Veli University, 2022)
    Günümüzde ziyaretçilerin değişen seyahat ve tatil anlayışı nedeniyle destinasyon tercihleri farklılık göstermektedir. Nitekim deniz, kum ve güneş tatil anlayışını artık doğa ve kırsalda konaklama ve tatil tercihi almaya ...
  • MUĞLA GASTRONOMİ HARİTASI 

    Kargılıoğlu, Şaban; Temur, Emre (Eskişehir Osmangazi University, 2022)
    Dünya’da en çok tercih edilen on ülke arasında yer alan Türkiye, genel anlamda deniz-kum-güneş üçlüsü için ziyaret edilmekle birlikte kültür turizmi için de hayli talep görmektedir. Türkiye’nin en fazla ziyaret edilen ...
  • MOUNTAIN DESTINATION INNOVATIVENESS MODEL (MDIM) FOR BABADAĞ-TURKEY 

    Akbulut, Onur; Yakın, Ekin (Uludağ Üniversitesi, 2022)
    Muğla is an international tourism destination in Turkey. Babadağ Mountain, located in Fethiye, is also one of the renowned paragliding destinations in the world. The objective of this study is to implement MDIM in Babadağ ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.