• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Rekreasyon Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Rekreasyon Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

RELATIONSHIP BETWEEN INTERNAL MARKETING AND MOBBING (MORAL HARASSMENT) IN THE WORKPLACE: EMPIRICAL RESULTS OF SPORTS ORGANIZATION

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (333.8Kb)

Tarih

2021

Yazar

Yıldız, Süleyman Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Internal marketing and workplace mobbing are among the important facts that affect the efficiency and performance of organizations. This study was carried out to investigate the relationship between internal marketing and mobbing behaviors. Data for the study were obtained from employees working at organizations providing sports services in Turkey. The study used the IM-11 scale developed by Yildiz and Kara (2017) to measure the employees internal marketing perception and the MS-A developed by Yildiz (2020a) to measure mobbing behaviors. The validity and reliability results in this study strongly demonstrated that both scales developed for higher education institutions can be applied to employees of sports services organizations. Correlation and regression analysis showed a significant and negative relationship between internal marketing and mobbing (beta=-0.471; p < 0.001). While internal marketing was moderately effective on vertical mobbing (beta=-0.376; p < 0.001), its highest effect was on vertical/horizontal mobbing (beta=-0.486; p < 0.001). The results of this study showed that internal marketing practices can be highly effective in preventing possible mobbing behavior among employees. Hence, managers who want to create a work environment free of conflict and low efficiency should effectively implement internal marketing within the organization.

Kaynak

SISTEMAS & GESTAO

Cilt

16

Sayı

3

Bağlantı

https://www.revistasg.uff.br/sg/article/view/1728/1558
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9783

Koleksiyonlar

  • Rekreasyon Bölümü Koleksiyonu [12]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.