Başlık için Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 47, listelenen: 5-24
-
The art and science of reading fluency and fluency instruction
(Elsevier, 2023)Although often neglected and misunderstood, reading fluency has been identified as a critical competency for proficient reading. In this essay we define fluency, present its uneven history, identify and describe effective ... -
Beş Yaş Çocuklarının Problem Çözme Becerilerinin Oyun Temelli Etkinliklerle İncelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı, yapılandırılmış ve yapılandırılmamış oyun temelli eğitim programının okul öncesi eğitime devam etmekte olan beş yaş grubu çocukların problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın ... -
A Case Study: How Did We Learn Literacy Through Word-Accompanied Sentence Method?
(Anı Yayıncılık, 2021)Purpose: The present study is intended to evaluate the opinions of a class teacher that taught in the 2018-2019 academic year using the word-accompanied sentence method, a combined reading-writing method peculiar to the ... -
A comparison of three read-aloud methods with children’s picture books in the Turkish language context: Just reading, performance based reading, and interactional reading
(Elsevier, 2021)This study compared the effects of three different read-aloud methods on text reading fluency and reading comprehension. The sample included a total of 152 first-grade and third-grade students. The data were collected by ... -
Çevrimiçi Ortamda Yürütülen Senaryo Temelli Öğrenme Etkinliklerinin Türkçe Öğretimi Özyeterliğe, Akademik Güdülenmeye ve Başarıya Etkisi
(Mehmet KURUDAYIOĞLU, 2022)Bu araştırmada çevrimiçi ortamda yürütülen senaryo temelli öğrenme etkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının Türkçe öğretimine yönelik özyeterlikleri, akademik güdülenmeleri ve Türkçe öğretimi dersi başarı düzeyleri ... -
The Development of Pre-service Primary Teachers’ Understanding and Skills of Argumentation through Argument Driven Inquiry
(Springer Science and Business Media B.V., 2023)Argumentation is an indispensable part of scientific knowledge construction, and the inquiry laboratory is full of opportunities for argumentation. Yet, at primary schools, students learn science without any inducement to ... -
Eğitim Fakültelerinde Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Değer İfadesi Tercihlerinin İncelenmesi
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada, MSKÜ Eğitim Fakültesi yaz okulunda öğrenim gören, farklı üniversitelerin eğitim fakültelerinden öğretmen adaylarının değer ifadesi tercihlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu MSKÜ ... -
An Emphatic Perspective: How Do Pre-School and Classroom Teacher Candidates Interpret Child Abuse and Neglect?
(ANI PUBLISHING, 2023)This study aims to evaluate the perceptions of teacher candidates regarding child abuse and neglect as well as propose preventive measures. Utilizing a phenomenological design, a qualitative research method, the study ... -
Factors motivating teachers working at elementary and secondary schools
(Elsevier Science Bv, 2015)The purpose of the present study is to determine the factors motivating teachers working at elementary and secondary schools and the relationships between gender, age, marital status, educational status and income level ... -
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği)
(2006)Bu çalışma, Muğla İli’nde Fen Bilgisi öğretmenliği yapan öğretmenlerin, biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesini konu almaktadır. Bu çerçevede, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji konusuna ilişkin ... -
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilimleri
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2021)Bu çalışma, fen bilimleri öğretmeni adaylarının derste teknoloji kullanımınayönelik eğilimlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırma, karma yöntemdesenlerinden yakınsak karma desen ile yürütülmüştür. Nicel verilerin ... -
Fluency and comprehension of narrative texts in Turkish students in grades 4 through 8
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2019)The present study attempted to extend our knowledge of the role of reading fluency in contributing to reading comprehension among Turkish students in grades 4 through 8. One hundred students at each grade level were ... -
Geri Bildirimin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Yazma Becerilerine Etkisi
(Türk Eğitim Derneği, 2020)Bu araştırmada geri bildirimin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerin akıcı yazma becerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bulunan bir devlet ilkokulunun ... -
Improving financial literacy through interactive read-aloud with children’s picture books
(Routledge, 2023)The current study aimed to explore the effects of interactive read-aloud with children’s picture books on third-grade elementary school students’ financial literacy attitude and behavior. A pretest-posttest control group ... -
Improving the speaking skill of primary school students instructed in a multigrade class through cartoons
(2021)In the current study, it is aimed to improve the speaking skill of primary school students instructed in a multigrade class through cartoons. The current study employed the action research design. Participants of the study ... -
İletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerilerinin sosyal yetkinliğe etkisi
(2013)Bu çalışmanın amacı, sosyal yetkinlik, iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerileri arasındaki ilişkilerin ve iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerilerinin sosyal yetkinliği yordamaki ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin “Üçgen, Kare ve Dikdörtgen” Kavramlarına İlişkin Metaforları
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Metaforlar, matematiksel olmayan fikirleri kullanarak matematiksel kavramlara ilişkin yeni anlamlargeliştirmesine yardımcı olmakla birlikte geçmişe ait yaşantıları, bugünkü fikirleri ve geleceğe ilişkin umutlarıyansıtmaktadır. ... -
İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Özellikleri ve İlk Okuma Yazma Öğretimi
(2005)İlköğretim birinci sınıfa başlayan 6-7 yaş grubu çocuklar; yetenekleri, gelişme hızları, ilgileri, gereksinimleri ve okul olgunlukları bakımından büyük farklar gösterirler. Genel özellikleri bakımından bu çocuklar oyun ... -
İlköğretimde Mesleki Çalışma (Seminer) Dönemi Uygulamaları
(2018)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin seminer dönemi mesleki çalışmalara yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel yaklaşımla gerçekleştirilen araştırmaya Eskişehir ilinin Tepebaşı ilçesindeki ... -
Köyde Öğretmen Olmak: Birleştirilmiş Sınıf
(2015)Köyde nüfusun az olması nedeniyle köy okullarında farklı sınıf düzeylerindeki öğrencilerin bir derslikte toplanarak tek bir öğretmen tarafından eğitim öğretim faaliyetinin gerçekleştirilmesi sürecine birleştirilmiş sınıf ...