Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Camping: a liminal space as a gateway to eudaimonic happiness
(Routledge, 2023)Camping–a growing niche in the tourism industry–allows participants to have a liminal experience. Using qualitative methods, we examine camp participants’ perspective through the lens of liminal theory. The data were ... -
Generative Artificial Intelligence in the Hospitality and Tourism Industry: Developing a Framework for Future Research
(SAGE PUBLICATIONS INC, 2023)Generative artificial intelligence (GAI) offers important opportunities for the hospitality and tourism (HT) industry in the context of operations, design, marketing, destination management, human resources, revenue ... -
DESTINATION CHOICE BEHAVIOUR AND TOURISTS' TRAVEL BEHAVIOUR AND PATTERNS
(EMERALD GROUP PUBLISHING LTD, 2022)Introduction: Just as the tourism event begins with the human element, it again ends with the human element. Therefore, the existence, behaviours and attitudes of the human factor is an issue that should be prioritised ... -
Can They Manage in a Sustainable Way? The Role of International Destination Awards in Beach Management
(SCIENDO, 2022)This study aims to reveal the perceptions of local beach destination managers about the level of sustainability in their management practices. This research puts into practice a comparative study assessing two beach ... -
Effects of Tourism on Local Residents? Quality of Life, Happiness and Life Satisfaction: Moderating Role of the COVID-19 Risk Perceptions
(CINTURS-RESEARCH CENTRE TOURISM SUSTAINABILITY & WELL-BEING, 2022)This study examines the effects of tourism on local residents' quality of life, happiness and life satisfaction. It also examines how locals' perceptions of the level of risk the COVID-19 pandemic poses on a destination ... -
Yeşil İmaj ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi
(Atatürk Üniversitesi, 2020)Çevrede yaşanan olumsuz değişiklikler tüketicileri daha çevre dostu tatillere yönelttiği gibiturizm endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerin de çevre dostu uygulamaları işletmelerine adapte etmelerinde etkili olmuştur. ... -
Otel Çalışanlarında Algılanan Örgütsel Destek, İş Yeri Yalnızlığı ve İş Tatmini İlişkisi
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2020)Günümüzde işletmelerde algılanan örgütsel destek ve iş tatminin sağlanması kadar iş yeri yalnızlığının en aza indirilmesi de büyük önem arz etmektedir. Bu sebeple bu araştırmada Muğla’da faaliyet gösteren ve her şey dâhil ... -
Yıldırma algısı ve etkileri: Hizmet sektöründe bir araştırma
(2013)Yıldırma davranışları son yıllarda çalışma hayatının önemli örgütsel sorunlarından birisi durumuna gelmiştir. Bunun sonucunda iş tatminsizliği, işgören devir hızının artması, hatta hizmet kalitesinin düşmesi gibi olumsuz ... -
Turizmde Ürün Çeşitliliği Yoluyla Ürün Değeri Oluşturma: Türkiye'deki Arz Kaynakları Üzerine Bir İnceleme
(2007)Turizmde ürün çeşitliliği yoluyla ürün değeri oluşturma, turizm çekim merkezleri arasında rekabetin hızla arttığı bir ortamda başarının anahtarı durumundadır. Günümüz turistlerinin daha fazla değer talep ettikleri bir ... -
Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bildirme Eğilimleri
(2007)Tüketici şikayetleri, hizmet üreten işletmeler için önemli bir konudur. Tüketicilerin etkili bir şekilde ele alınması, müşteri sadakatının sağlanması bakımından da anahtar bir role sahiptir. Bununla birlikte, otel ve ... -
Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı
(2006)T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın destekleriyle gerçekleştirilmiş olan bu çalışma, Antalya'yı takiben Türkiye'nin en önemli turizm destinasyon u konumunda olan ve gelecek yıllarda da ülke turizmi içerisindeki bu konumunu ... -
Faith Tourism and “Possible” Faith Tourism Routes between Turkey and Georgia
(2018)Local administrations support tourism because of its positive economic effects on local economy besides, culture and faith tourism is important through preservation of cultural heritage and local development. In this study, ... -
Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Akademisyenlerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Üzerine Bir Arastırma
(2007)Faaliyet alanı ne olursa olsun, herhangi bir örgütte çalısanların, çalıstıgı örgütün amaç ve hedeflerini benimsemesi ve örgüt içinde varlıgını sürdürmeye yönelik bir arzu hissetmesi süphesiz ki o çalısanın örgüte yönelik ... -
Paylaşım Ekonomisi ve Turizm Endüstrisine Yansımaları
(2018)Dünya genelindeki teknolojik gelişmeler ve kıt kaynakların farkındalığı sonucu sürdürülebilirlik anlayışını benimseme yeni bir ekonomik oluşuma sahne olmaktadır. Bu ekonomik oluşumun temelinde yüzyıllardır süregelen paylaşım ... -
Örgütsel sapma davranışının kontrolünde duygusal zekânın rolü: Konaklama işletmelerinde bir araştırma
(2010)Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde duygusal zeka yetenek ve yeterliliklerinin örgütsel sapma davranışlarının kontrolündeki etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaçla, Muğla Bölgesinde beş yıldızlı otellerde 289 ... -
Yiyecek Deneyiminin Müşteri Memnuniyeti ve Davranışsal Niyetine Etkisi
(2018)Bu çalışmanın amacı tüketicilerin yiyecek deneyiminin memnuniyet ve davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini incelemektir. İstanbul’da faaliyet gösteren lüks restoranlarda yiyecek deneyimi yaşamış bireylerden 395 anket ... -
Örgütsel çatışma yönetiminde duygusal zekanın etkisi: Konaklama işletmelerinde işgörenlerin algılamaları üzerine bir araştırma
(2010)Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde örgütsel çatışma yönetiminde yöneticilerin duygusal zeka yetenek ve yeterliliklerinin kullanılması ve bunların işgörenler tarafından algılanmasına yönelik değerlendirmelerin ... -
Turizm Eğitimi Almış Yeni Mezunların Oryantasyon Programına Yönelik Tutumlarındaki Değişimler
(2007)Bu çalışmada; Antalya ve Muğla yörelerinde faaliyet gösteren beş yıldızlı konaklama işletmelerinde uygulanan oryantasyon programlarına katılan yeni mezunların, bu programlara yönelik tutumlarındaki değişimler araştırılmıştır. ... -
İş tatminine etki eden kimi faktörlerin konaklama işletmeleri açısından incelenmesi
(2009)Bu çalısmada konaklama isletmelerinde çalısan isgörenlerin tatmin düzeyleri ve is tatminlerini etkileyen bazı faktörlerin farklılasmasının belirlenmesi amaçlanmıstır. İliskisel tarama türünde olan bu arastırmanın deneklerini, ... -
Üniversite adaylarının ÖSYS tercihlerinde kullandıkları karar verme stratejileri
(2009)Bu arastırma kapsamında, ögrencilerin kendileri için önemli bir sınav özelliginde olan ÖSYS tercihini yaparken kullandıkları karar verme stratejilerinin, su anda ögrencisi bulundukları okuldan duydukları tatmin düzeyleri, ...