• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How do Freshman Engineering Students Reflect an Online Calculus Course?

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (671.8Kb)

Tarih

2017

Yazar

Boz Yaman, Burçak
Adnan, Müge

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Improved access to technology has led to an increase in the number of online courses and degree programs in higher education. Despite continuous progress, little attention is paid to, understanding. students prior to implementation of learning and teaching processes. Being a valuable input for design of online learning environments and student satisfaction, its neglect may result in frustration and resistance by students. This study focused on investigating preferences of on-campus engineering students to contribute designing a fully online calculus course in a Turkish university. A qualitative design was used to achieve in-depth information about students. reflections on online calculus sessions. Findings opened the floor for discussion about must-have characteristics of online learners, orientation of on-campus students to online learning environment, challenging nature of mathematics as a discipline to be taught online, and the necessity of considering human and instructional perspectives in online learning rather than following a mere technological path.

Kaynak

International Journal of Education in Mathematics Science and Technology

Cilt

5

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.18404/ijemst.83046
https://hdl.handle.net/20.500.12809/2095

Koleksiyonlar

  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [131]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.