Turizm İşletmelerinde Doğrudan Pazarlama Çabaları Kapsamında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı
Abstract
Araştırma ve gözlem sonuçları, bilgi teknolojilerinin1, özellikle de Internet'in, yakın bir gelecekte daha yaygın biçimde kullanılarak, turizm ve seyahat pazarlamasında daha etkin bir rol oynayacağını göstermektedir. Bu nedenle, bilgi teknolojilerinin getirmiş olduğu yenilik, bireysel, bölgesel ve ulusal düzeyde pazarlama faaliyetlerini yürüten bütün kuruluşlar tarafından dikkatli bir şekilde değerlendirilmeli; sistemin yetersizlikleri ya da olumsuz yönlerinin nasıl giderilebileceği gibi konular da dikkate alınmalıdır, Bu çalışmanın amacı, bilgi teknolojilerindeki son gelişmelerden turizm ve seyahat endüstrisinde günümüzde nasıl yararlanıldığı konusunda genel bir değerlendirme yapmak ve seyahat ile konaklama işletmeleri arasında Internet kullanımı konusunda bir farklılık olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu kapsamda Muğla bölgesinde faaliyette bulunan seyahat acenteleri (n=52) ile konaklama işletmelerinden (n=66) elde edilen veriler ışığında bazı önerilere yer verilmektedir. Ankete katılan işletmelerin tamamının Internet'in kendilerine ve turizm bölgelerine büyük yararlar sağladığına inanmakta olmaları dikkate değer bir sonuçtur. The findings of both observations and empirical studies indicate that Information technologies, particularly the Internet, will be used widely and play an active role in tourism and travel marketing in the near future. As a result, innovation appearing as a result of ITs should be carefully evaluated by all the organisations undertaking marketing activities on an individual, regional or national basis. Attention should also be paid to how the weaknesses of the system can be eliminated. The primary purposes of this paper are to provide the readers with an overview of how recent developments in the ITs influence the tourism and travel industry and to investigate to what extent travel agencies and hotel organisations are different from each other while using the. Internet. In this context, the paper includes recommendations depending upon the assessment of data obtained from travel agencies (n=52) and hotel organisations (n=66) operating in south-west part of Turkey. It is worth noting that all the participants believe that the use of Internet brings benefits not only to themselves but also to the marketing of tourism destinations.