The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin düşünme stilleri ile kullandıkları öğretim yöntemleri arasındaki ilişkiyi betimlemek ve öğretmenlerin düşünme stillerini branş ve cinsiyet değişkenleri açısından incelemektir. Çalışma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Muğla il merkezindeki yedi ilköğretim okulunda görev yapan 57 sınıf öğretmeni ve 44 branş öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında düşünme stilleri envanteri ile öğretim yöntemleri anketi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre ilköğretim öğretmenleri en yüksek puanları aşamacı, yasa yapıcı, yürütmeci düşünme stillerinden alırken, en az puanları ise tutucu, çokerkçi, ayrıntısal düşünme stillerinden almışlardır. Ayrıca öğretmenlerinin düşünme stilleri açısından branşlarına ve cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılaşmaya (p>.05) rastlanamamıştır. İlköğretim öğretmenlerinin düşünme stillerinden yasayapıcı, çokerkçi ve tutucu stiller hariç, öğretim yöntemleri anketinden aldıkları puanlar arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.